Kobiece wybory motoryzacyjne, czyli czym najchętniej jeżdżą panie

Biały Hyundai Tucson z automatyczną skrzynią biegów, napędzany silnikiem benzynowym - tak w skrócie można podsumować kobiece wybory na rynku motoryzacyjnym. Panie najczęściej wybierają leasing z miesięczną ratą na średnim poziomie 1922 zł netto - podał Carsmile. Jakie jeszcze modele i marki samochodów są szczególnie lubiane przez kobiety? Czy panie kupują dostawczaki? Czy kolor auta ma dla nich znaczenie?
Zrzut ekranu 2024-03-11 o 19.18.22.png

Carsmile podsumował zamówienia na auta, jakie za jego pośrednictwem składają kobiety. Okazuje się, że w ciągu roku w damskich preferencjach motoryzacyjnych zaszły pewne zmiany.  
O ile rok temu panie rozglądały się w pierwszej kolejności za czarną Toyotą w nadwoziu typu SUV lub crossover (żaden model nie miał wówczas istotnej przewagi), o tyle w tym roku najczęściej wybierany jest konkretny model auta - Hyundai Tucson - a najbardziej poszukiwany jest kolor biały. Panie nie zmieniły natomiast swoich preferencji jeśli chodzi o typ nadwozia. Podobnie jest ze skrzynią biegów i rodzajem napędu.  

Dane o damskich preferencjach pochodzą z umów zakupu nowych aut zawartych przez kobiety w ostatnich 12 miesiącach za pośrednictwem Carsmile. Szczegółowo przebadano setki zamówień.  

Zwycięzca jest jeden

W tym roku panie dość wyraźnie pokazały czego chcą, bowiem zwycięzca zestawienia – Hyundai Tucson – zdobył wyraźną przewagę nad kolejnym na liście, też Hyundaiem, kompaktowym modelem i30, który z kolei o włos przegonił Toyotę Corollę. W zestawieniu TOP10 modeli najchętniej wybieranych przez kobiety znalazły się zarówno auta należące do klasy premium (Audi Q5), jak pojazdy dla bardziej wrażliwych na cenę użytkowniczek (Dacia Duster, Opel Corsa czy wspomniany już Hyundai i30).  

"Wybór Hundaia Tucsona nie jest przypadkowy. Ten wygodny samochód sprawdzi się zarówno jako auto rodzinne, jak i narzędzie pracy. Poza tym, od pewnego czasu ma atrakcyjną cenę, przez co korzystanie wypada też pod względem finansowym" – wyjaśnia Sylwester Łagowski, szef działu zamówień Carsmile.

kobiece wybory - marki i modele.png

Toyota na drugim miejscu

Pierwsza lokata Tucsona i druga lokata i30 dały w efekcie mocne prowadzenie marce Hyundai, która w kobiecych wyborach wyprzedziła Toyotę, co jest dość nietypową sytuacją na polskim rynku, mocno zdominowanym przez koncern z Japonii. Na kolejnych miejscach znalazły się właściwie ex aequo Audi, Opel oraz Dacia.

SUVy i crossovery nie do pobicia 

Na przestrzeni roku nie zmieniły się natomiast kobiece preferencje jeśli chodzi o typ nadwozia – panie pozostają wierne SUV-om i crossoverom, co jest spójne z ogólnymi trendami panującymi obecnie na rynku. W sumie na te dwa typy nadwozia przypadło aż 47% wszystkich zamówień złożonych za pośrednictwem Carsmile. Ciekawostką jest za to dość silna reprezentacja w zestawieniu aut dostawczych.  

Jeśli chodzi natomiast o rodzaj silnika, to można powiedzieć, że obecnie panie rzadko wybierają inną opcję niż „benzyna”. Wybory odnośnie skrzyni biegów świadczą natomiast o tym, że zdecydowanie cenią sobie wygodę, nawet jeśli trzeba za nią zapłacić średnio o 15% więcej (65% zamówień złożonych przez kobiety dotyczyło „automatów”).  

kobiece wybory - nadwozie, paliwo, skrzynia.png

Tym razem wygrała biel 

Dane Carsmile podważają stereotypy, że przy wyborze auta kobiety kierują się przede wszystkim kolorem. Mogą o tym świadczyć roszady odnośnie kolorystyki lakieru, jakie zachodzą z roku na rok w kobiecych preferencjach. O ile w 2023 roku zestawienie wyraźnie zdominował czarny, to w tym roku barwa ta znalazła się dopiero na trzecim miejscu. Wygrała natomiast biel – auto tego koloru było co piątym zamówionym przez panie za pośrednictwem Carsmile, nieznacznie tylko wyprzedzając lakier w kolorze szarości.  

"Kolor jest zwykle kwestią drugorzędną. Wybierany jest ten, który jest najszybciej dostępny, ponieważ klientki cenią sobie czas, ewentualnie ten, który ma lepszą cenę" – przyznaje Sylwester Łagowski.


Dodał(a): Konrad Klimkiewicz // materiały prasowe Carsmile.pl Poniedziałek 11.03.2024