OMODA wydała oświadczenie ws. "testu kierownicy" TVN Turbo
W programie TVN Turbo „Moto Kombat” dziennikarz wyrwał kolumnę kierowniczą z modelu OMODA 5, co wywołało falę komentarzy – szczególnie wśród sceptyków chińskiej myśli motoryzacyjnej. Producent OMODY opublikował stanowisko, że całe zdarzenie było zgodne z zamiarem konstrukcyjnym i nie świadczy o jakiejkolwiek wadzie.

fot. OMODA/ TVN Tubro - "Moto Kombat"
Głośny test kierownicy w programie „Moto Kombat”
Materiał stacji TVN Turbo, w którym główną rolę przejęła kolumna kierownicza OMODY 5 pochodzi z programu „Moto Kombat”. W jednym z ujęć widać, jak prowadzący, po uprzednim ustawieniu kolumny kierowniczej wykonuje energiczny ruch przód-tył - wyniku czego kierownica zostaje mu w rękach.
Natychmiast zaczęto się zastanawiać czy to na pewno błąd konstrukcyjny. Wielu internatuów sceptycznie podeszło do tego, co zobaczyło na ekranie. Jednak osoby sceptycznie nastawione do chińskiej motoryzacji umocnili się w swojej niechęci.
Stanowisko firmy OMODA & JAECOO
W oficjalnym oświadczeniu OMODA & JAECOO jasno wyjaśnia, że zdarzenie miało miejsce w warunkach „ekstremalnego, niezależnego testu, który nie odzwierciedla normalnych warunków użytkowania”. Natomiast kolumna kierownicza miała zostać zaprojektowana zgodnie z regulacją ECE R12. Dodali również, że kierownica zachowała się zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi, ponieważ zabezpieczenie ustawione w taki sposób, by ustąpić przy przekroczeniu siły progowej. Tym samym nie stwierdzono defektu produkcyjnego ani wady materiałowej.
Konstrukcja zaplanowane przez chińskiego producenta umożliwia całkowite wyjęcie kolumny bez rozłączania wiązek przewodów elektrycznych i ma to być w pełni zamierzona cecha konstrukcji mająca na celu ułatwienie działań ratunkowych w razie wypadku. Ponadto producent przypomina, że model OMODA 5 uzyskał najwyższe możliwe noty w testach bezpieczeństwa: pięć gwiazdek w rankingach Euro NCAP, ANCAP oraz ASEAN NCAP. Według koncernu tak ekstremalne testy nie muszą odzwierciedlać typowego użytkowania i mogą wprowadzać niepotrzebny niepokój wśród klientów.
Czy test zniechęcił potencjalnych klientów OMODY?
Dla potencjalnych nabywców modeli OMODA 5 lub tych, którzy już nimi jeżdżą, kluczowe jest zrozumienie sytuacji. W końcu nie mówimy o typowej usterce czy słabym wykonaniu auta - tylko o ekstremalnym teście. Dlatego na pewno nie powinno to niepokoić. Konstrukcja kolumny kierowniczej została zaprojektowana tak, by w ekstremalnych warunkach mogła ustąpić w kontrolowany sposób i umożliwić szybszy dostęp ratowników do kierowcy. Więc wydaje się być to plusem, a nie wadą. Zatem atrakcyjne ceny, znakomite wyposażenie i nowoczesny design na pewno nadal będą kusiły tysiące osób w naszym kraju.
Twój komentarz został przesłany do moderacji i nie jest jeszcze widoczny.
Sprawdzamy, czy spełnia zasady naszego regulaminu. Dziękujemy za zrozumienie!
Kierowcy ciężarówek mają gdzieś zakaz wyprzedzania
Tesla schodzi z ceny i da nam budżetową wersję modelu Y
Blisko 300 km/h na autostradzie? Kolejny influencer chwali się łamaniem przepisów w BMW
Śmierć trzech studentów w Cybertrucku. Rodzina oskarża Teslę i domaga się odszkodowania
Ukraińskie samochody będą musiały przechodzić przeglądy techniczne. Szykują się zmiany w przepisach

