Szukaj

MOTO OMODA wydała oświadczenie ws. "testu kierownicy" TVN Turbo

OMODA wydała oświadczenie ws. "testu kierownicy" TVN Turbo

CKM
23.10.2025
Kopiuj link

W programie TVN Turbo „Moto Kombat” dziennikarz wyrwał kolumnę kierowniczą z modelu OMODA 5, co wywołało falę komentarzy – szczególnie wśród sceptyków chińskiej myśli motoryzacyjnej. Producent OMODY opublikował stanowisko, że całe zdarzenie było zgodne z zamiarem konstrukcyjnym i nie świadczy o jakiejkolwiek wadzie. 

642c3a3b-5d60-4d17-b11a-ce3a39a2cb58

fot. OMODA/ TVN Tubro - "Moto Kombat"

Głośny test kierownicy w programie „Moto Kombat”

Materiał stacji TVN Turbo, w którym główną rolę przejęła kolumna kierownicza OMODY 5 pochodzi z programu „Moto Kombat”. W jednym z ujęć widać, jak prowadzący, po uprzednim ustawieniu kolumny kierowniczej wykonuje energiczny ruch przód-tył -  wyniku czego kierownica zostaje mu w rękach.

 

Natychmiast zaczęto się zastanawiać czy to na pewno błąd konstrukcyjny. Wielu internatuów sceptycznie podeszło do tego, co zobaczyło na ekranie.  Jednak osoby sceptycznie nastawione do chińskiej motoryzacji umocnili się w swojej niechęci.

Stanowisko firmy OMODA & JAECOO

W oficjalnym oświadczeniu OMODA & JAECOO jasno wyjaśnia, że zdarzenie miało miejsce w warunkach „ekstremalnego, niezależnego testu, który nie odzwierciedla normalnych warunków użytkowania”. Natomiast kolumna kierownicza miała zostać zaprojektowana zgodnie z regulacją ECE R12. Dodali również, że kierownica zachowała się zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi, ponieważ zabezpieczenie ustawione w taki sposób, by ustąpić przy przekroczeniu siły progowej. Tym samym nie stwierdzono defektu produkcyjnego ani wady materiałowej.  

Konstrukcja zaplanowane przez chińskiego producenta umożliwia całkowite wyjęcie kolumny bez rozłączania wiązek przewodów elektrycznych i ma to być w pełni zamierzona cecha konstrukcji mająca na celu ułatwienie działań ratunkowych w razie wypadku. Ponadto producent przypomina, że model OMODA 5 uzyskał najwyższe możliwe noty w testach bezpieczeństwa: pięć gwiazdek w rankingach Euro NCAP, ANCAP oraz ASEAN NCAP. Według koncernu tak ekstremalne testy nie muszą odzwierciedlać typowego użytkowania i mogą wprowadzać niepotrzebny niepokój wśród klientów.

Czy test zniechęcił potencjalnych klientów OMODY?

Dla potencjalnych nabywców modeli OMODA 5 lub tych, którzy już nimi jeżdżą, kluczowe jest zrozumienie sytuacji. W końcu nie mówimy o typowej usterce czy słabym wykonaniu auta - tylko o ekstremalnym teście. Dlatego na pewno nie powinno to niepokoić. Konstrukcja kolumny kierowniczej została zaprojektowana tak, by w ekstremalnych warunkach mogła ustąpić w kontrolowany sposób i umożliwić szybszy dostęp ratowników do kierowcy. Więc wydaje się być to plusem, a nie wadą. Zatem atrakcyjne ceny, znakomite wyposażenie i nowoczesny design na pewno nadal będą kusiły tysiące osób w naszym kraju.  

                                                                                      

Autor CKM
Źródło -
Data dodania 23.10.2025
Aktualizacja 24.10.2025
Kopiuj link
NEWSLETTER
Zapisując się na nasz newsletter akceptujesz Regulamin i Politykę prywatności
KOMENTARZE (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest CKM.PL, który przetwarza je w celu realizacji umowy – regulaminu zamieszczania komentarzy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania – szczegóły i sposób realizacji tych praw znajdziesz w polityce prywatności. Serwis chroniony jest przez reCAPTCHA – obowiązuje Polityka prywatności Google i Warunki korzystania z usługi.