Szukaj

MOTO Nowe Volvo S90 wycofuje się z diesla. Skandynawski minimalizm w wersji high-tech, zagrał inną nutą

Nowe Volvo S90 wycofuje się z diesla. Skandynawski minimalizm w wersji high-tech, zagrał inną nutą

Cezary Poray-Królikowski
17.04.2025
Kopiuj link
Były czasy, gdy Volvo kojarzyło się wyłącznie z ceglastymi kombiakami z lat 90. – odpornymi na wszystko prócz rdzy i nudy. Dziś jednak szwedzka marka gra w zupełnie innej lidze. Gra cicho, spokojnie, bez fanfar – ale skutecznie. Najnowszy przykład? Odświeżone Volvo S90, czyli flagowa limuzyna, która właśnie przeszła kurację odmładzającą. Dyskretną, elegancką, a przy tym zaskakująco odważną.
zrzut-ekranu-2025-04-17-o-14-32-46-9029ef90763504e9b4e3fee404773af7_5ea6db
 źródło: YouTube/YouCar/ NEW Volvo S90 facelift 2025 <https://www.youtube.com/watch?v=c37sWvC2gBo>

Skandynawski lifting

Na pierwszy rzut oka S90 nie zmieniło się drastycznie. Ale jeśli przyjrzeć się uważniej – nowa osłona chłodnicy, reflektory Matrix LED i przeprojektowane tylne światła mówią jasno: to już nie ta sama maszyna, którą zdarza nam sę widywać na ulicach. Dwie nowe barwy lakieru – Aurora Silver i Mulberry Red – to coś dla tych, którzy chcą się wyróżniać w sposób, który zrozumie tylko inny właściciel Volvo. Skandynawski szyk nie musi krzyczeć. On tylko szepcze – ale jak stylowo i bezpiecznie. O ile można bezpiecznie szeptać. 

Technologiczny kokpit

Wnętrze? Czysta rozkosz dla oka i ucha. Powiększony, 11,2-calowy ekran multimedialny wygląda jak wyciągnięty prosto z katalogu, duży, prosty i logiczny. Tym razem jednak nie wtopiono go w deskę rozdzielczą – wyraźnie wystaje, jakby miał coś ważnego do powiedzenia. Niektórym się to nie spodoba, ale jest to wyraźny trend na rynku. Do tego poprawiona izolacja akustyczna i adaptacyjne zawieszenie w standardzie. Czyli: cisza, spokój i lewitacja nad asfaltem – dokładnie tak, jak powinno być w aucie, które aspiruje do luksusu.

Elektryczna dusza (i koniec z dieslem)

Zgodnie z filozofią „diesel is dead”, nowe S90 nie zaoferuje ani jednej jednostki wysokoprężnej. Czy to dobrze? Nie wiem. Volvo, jako jedna z pierwszych marek, zadeklarowało odejście od ropy – i trzyma się tego z żelazną konsekwencją. Zamiast tego mamy hybrydy plug-in z elektrycznym zasięgiem nawet do 80 km. W sam raz na codzienne dojazdy bez angażowania silnika spalinowego. Na wybranych rynkach dostępna będzie też wersja z klasycznym, czterocylindrowym turbo wspartym miękką hybrydą.

Globalna strategia, lokalne ograniczenia

Nowe S90 najpierw trafi do Chin – tam też będzie produkowane. Polska może spodziewać się premiery pod koniec lata, ale Amerykanie… cóż, muszą się pożegnać. Wojna celna między USA a Chinami sprawiła, że nowa limuzyna Volvo nie trafi już za ocean. Amerykańscy kierowcy mają czas tylko do końca 2025 roku – później pozostaje im tylko rynek aut używanych. 

Dobra wiadomość dla łowców okazji

Jeśli ktoś marzył o S90, ale niekoniecznie nowym – teraz jest idealny moment. Dealerzy w Polsce mają jeszcze pojedyncze egzemplarze „starej” wersji, a ceny zaczynają się zjeżdżać na łeb, na szyję. Hybryda o mocy 455 KM za mniej niż 250 tys. zł? Da się załatwić. 

Nowe Volvo S90 nie krzyczy luksusem, nie mami sportową agresją. Ale właśnie w tym tkwi jego siła. To samochód dla tych, którzy nie muszą nikomu niczego udowadniać. Dla tych, którzy wiedzą, że prawdziwa elegancja nie potrzebuje logotypów wielkości dłoni. W świecie pełnym zgiełku, Volvo znowu pokazuje, że cisza może być najbardziej przekonującym argumentem.


Autor Cezary Poray-Królikowski
Źródło -
Data dodania 17.04.2025
Aktualizacja -
Kopiuj link
NEWSLETTER
Zapisując się na nasz newsletter akceptujesz Regulamin i Politykę prywatności
KOMENTARZE (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest CKM.PL, który przetwarza je w celu realizacji umowy – regulaminu zamieszczania komentarzy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania – szczegóły i sposób realizacji tych praw znajdziesz w polityce prywatności. Serwis chroniony jest przez reCAPTCHA – obowiązuje Polityka prywatności Google i Warunki korzystania z usługi.