Zwroty i reklamacje w sklepach odzieżowych online – co musisz wiedzieć?
Zakupy online to świetny sposób na to, żeby szybko, komfortowo i bez nerwów uzupełnić swoją garderobę na nowy sezon. Zamiast biegać po centrum handlowym, w nieskończoność szukać miejsca parkingowego, a potem stać w kolejkach do kas, wszystko możesz kupić nawet w nocy, leżąc wygodnie na kanapie, albo podczas jazdy komunikacją miejską: to oszczędność czasu i zasobów!

Wiele osób obawia się zakupów odzieżowych online ze względu na ewentualny zwrot lub reklamację towaru. Nie chcą zostać oszukani, czekać miesiącami na zwrot pieniędzy albo po prostu zostać na lodzie z wadliwym produktem, który nie nadaje się do noszenia. Inni sądzą, że procedura zwrotu jest uciążliwa i kosztowna.
Dzięki temu poradnikowi dowiesz się, jakie są Twoje prawa jako klienta sklepu odzieżowego online i w jaki sposób możesz wygodnie nadawać zwroty oraz składać reklamacje.

W sklepie Denley obowiązują przejrzyste warunki zwrotu i reklamacji
Zwrot towaru do sklepu odzieżowego online: terminy i warunki
Polskie prawo zakłada, że każdy towar kupiony na odległość – czyli np. przez internet, telefon, z katalogu – można zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Ten okres liczy się od momentu odebrania przesyłki i w tym czasie musisz złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, np. poprzez formularz na stronie sklepu albo pisząc mail do biura obsługi klienta. Od tego momentu masz kolejne 14 dni na odesłanie towaru.
Kiedy zwrot trafi do sklepu odzieżowego, sprzedawca ma również 14 dni na oddanie Ci pełnej ceny produktu, a także pokrycie najtańszej z dostępnych opcji dostawy. To coś, na co warto zwrócić uwagę – jeśli przy zakupie wybrałeś np. droższą, przyśpieszoną opcję dostawy, to przy zwrocie sklep nie pokryje tego kosztu. Zwróci Ci taką kwotę, jaką zapłaciłbyś za zwykłą formę transportu.
Pamiętaj, że na niektóre towary zasada 14 dni na zwrot nie obowiązuje – są to np. ubrania personalizowane, robione na zamówienie, a także np. bielizna osobista, kostiumy kąpielowe i inne artykuły, które ze względów higienicznych nie nadają się do ponownej sprzedaży.
Reklamacja w sklepie internetowym z odzieżą męską i damską
Reklamacja dotyczy sytuacji, w której zamówiony towar okazał się wadliwy, np. płaszcz ma dziurę na szwie, brakuje guzików w koszuli albo T-shirt po jednym praniu niemal rozpada się w rękach, mimo prania zgodnie ze wskazówkami na metce. Masz wtedy prawo żądać naprawy towaru, wymiany na nowy egzemplarz lub zwrotu pieniędzy nawet do 2 lat od momentu otrzymania przesyłki – sklep ma 14 dni na odniesienie się do sprawy. Po przekroczeniu tego terminu reklamacja jest automatycznie uznana.
W przypadku uznanej reklamacji koszt wysyłki wadliwego towaru do sklepu pokrywa w całości sprzedawca. Pamiętaj, że do reklamacji nie jest Ci potrzebny paragon – wystarczy np. mailowe potwierdzenie zamówienia wysłane przez sklep.
Zwroty i reklamacje w sklepach odzieżowych: jak łatwo nadać przesyłkę?
Sklepy z ubraniami oferują naprawdę fajne i wygodne opcje nadania zwrotu towaru, np. możliwość skorzystania z zewnętrznego portalu, dzięki któremu od nadania paczki dzieli Cię zaledwie kilka kliknięć myszką. Dane sklepu importują się same, a Ty musisz podać tylko swój kontakt oraz numer zamówienia, żeby wygenerować gotową etykietę wysyłkową. Później wystarczy zanieść paczkę do automatu lub punktu nadawczego (sieć jest w Polsce tak gęsta, że bez kłopotu zrobisz to np. po drodze z pracy albo podczas spaceru z psem). Możesz też zamówić kuriera, który za dodatkową opłatą odbierze przesyłkę z Twojego domu lub biura. Taka procedura obowiązuje w Denley.
Zakupy online to na tyle wygodna opcja, że nie warto z niej rezygnować ze względu na potencjalne problemy ze zwrotem czy reklamacją. Pamiętaj, że prawo stoi po Twojej stronie, a proces nadania paczki zwrotnej został maksymalnie ułatwiony właśnie dla komfortu kupujących. Sam sprawdź, jakie to proste.
Twój komentarz został przesłany do moderacji i nie jest jeszcze widoczny.
Sprawdzamy, czy spełnia zasady naszego regulaminu. Dziękujemy za zrozumienie!
Najmniejsza "kawalerka” w Warszawie doprowadziła internet do furii. Klitka za 280 tysięcy złotych?!
Urząd skarbowy wziął się za Polki zarabiające na „niebieskiej platformie”
Najnowszy trailer finałowego sezonu Stranger Things wjechal na Netflix
Ulice Rio zamieniły się w pole bitwy. Zginęły co najmniej 64 osoby
Zakończono obserwację psychiatryczną Mieszka R. - co wiadomo?

