Szukaj

LIFESTYLE PKO BP zablokuje klientom konta. Zacznie się już za 3 dni

PKO BP zablokuje klientom konta. Zacznie się już za 3 dni

Michał Pokorski
09.12.2025
Kopiuj link

PKO BP już za trzy dni zablokuje konta niektórym użytkownikom. Chodzi o klientów, którzy nie dostarczyli aktualnej karty pobytu lub innego dokumentu potwierdzającego legalny pobyt w Polsce. Wszystko za sprawą unijnych przepisów.

Projekt bez nazwy (87)

PKO BP, fot. własne

PKO BP zablokuje klientom konta

PKO BP już 11 grudnia będzie zmuszony zablokować niektórym użytkownikom konta. Bank rozpoczął bowiem proces weryfikacji osób, które nie spełniają nowych wymogów dotyczących dokumentów pobytowych. Chodzi o klientów, którzy nie dostarczyli aktualnej karty pobytu lub innego dokumentu potwierdzającego legalny pobyt w Polsce.

Najbardziej dotyczy to obywateli Rosji i Białorusi, którzy założyli rachunki w PKO Banku Polskim po 24 października 2025 r., nie przedstawiając ważnej karty pobytu. Bank wyznaczył termin na uzupełnienie dokumentów do 11 grudnia. Po tej dacie dostęp do usług — w tym płatności kartą, obsługi telefonicznej oraz pozostałych operacji — będzie automatycznie wstrzymany.

Co czeka klientów PKO BP po blokadzie konta?

Jeśli klient nie dostarczy wymaganych przez bank dokumentów, dostęp do większości usług zostanie wstrzymany. Konto będzie działać wyłącznie przy obsłudze osobistej w oddziale. 

Oznacza to brak możliwości korzystania z bankowości elektronicznej (iPKO i IKO), wykonywania przelewów internetowych czy płatności BLIKiem. Zablokowana zostanie również karta do konta, a kontakt przez infolinię lub kanały zdalne nie pozwoli na zlecanie dyspozycji.

PKO BP jest zmuszone zablokować niektóre konta

PKO BP musi wdrożyć nowe procedury w związku z przepisami unijnymi. Chodzi o Rozporządzenie Rady (UE) 2025/2033 z 23 października 2025 r., które modyfikuje regulacje dotyczące sankcji wobec Rosji, oraz Rozporządzenie Rady (UE) 2025/2041 odnoszące się do ograniczeń związanych z Białorusią i jej udziałem w agresji Rosji na Ukrainę.

Zgodnie z nowymi zasadami bank ma obowiązek zweryfikować dokumenty potwierdzające legalny pobyt swoich klientów. 

W praktyce oznacza to, że osoby, które nie przedstawią odpowiednich dokumentów osobiście w oddziale, mogą zostać czasowo pozbawione dostępu do konta i środków – włącznie z blokadą płatności kartą oraz innych usług. To bezpośredni skutek wejścia w życie nowych regulacji UE obowiązujących od 23 października 2025 roku.

Źródło -
Data dodania 09.12.2025
Aktualizacja 10.12.2025
Kopiuj link
NEWSLETTER
Zapisując się na nasz newsletter akceptujesz Regulamin i Politykę prywatności
KOMENTARZE (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest CKM.PL, który przetwarza je w celu realizacji umowy – regulaminu zamieszczania komentarzy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania – szczegóły i sposób realizacji tych praw znajdziesz w polityce prywatności. Serwis chroniony jest przez reCAPTCHA – obowiązuje Polityka prywatności Google i Warunki korzystania z usługi.