Omenaa Mensah i OmiImage strategicznym inwestorem New Media Wave – nowego partnera Condé Nast w Polsce
OmiImage Sp. z o.o., firma założona przez Omenę Mensah, ogłasza przejęcie 80% udziałów w spółce New Media Wave – oficjalnym licencjobiorcy GQ Poland. Tym samym OmiImage, ze swoim niestandardowym podejściem łączącym media, innowacje i zaangażowanie społeczne, staje się strategicznym inwestorem spółki posiadającej licencję Condé Nast na wydawanie magazynu w Polsce.

Debiutuje GQ Poland
Condé Nast to jeden z najbardziej prestiżowych wydawców medialnych na świecie. W jego portfolio znajdują się ikoniczne tytuły, takie jak: Vogue, GQ, Vanity Fair, The New Yorker, Wired czy Architectural Digest. Obecność GQ w Polsce stanowi element globalnej strategii rozwoju marki na kluczowych rynkach.
OmiImage, jako nowy większościowy udziałowiec New Media Wave, to firma działająca na styku mediów, innowacji i projektów społecznych. Jej misją jest tworzenie nowoczesnych przestrzeni komunikacyjnych, które odpowiadają na potrzeby współczesnego odbiorcy – z naciskiem na autentyczność, inkluzywność i wartość merytoryczną.
– Polska, jako 20. gospodarka świata, to doskonałe miejsce dla tej inwestycji. Wierzymy, że właśnie stąd mogą powstawać projekty medialne o globalnym zasięgu i znaczeniu – mówi Omenaa Mensah, założycielka OmiImage. – Współpraca z Condé Nast to ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, że wartości, które reprezentujemy – jakość, odpowiedzialność i inkluzywność – są dziś fundamentem nowoczesnych mediów.
Transakcja zamyka proces rozpoczęty w lipcu 2024 roku, kiedy fundusz Venture Capital 2.0 przejął – od syndyka masy upadłościowej – aktywa dawnej Marquard Media Polska, w tym serwisy: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, CKM.ploraz Supermamy.pl.
Omenaa Mensah wnosi do nowej struktury ponad 22-letnie doświadczenie w budowaniu marek premium i nie tylko, a także bogate doświadczenie medialne – zdobyte m.in. w strukturach TVN Warner Bros. Discovery, przy współpracy z Netflixem oraz jako producentka programów telewizyjnych. Jej działalność konsekwentnie łączy cele biznesowe z impaktem społecznym i filantropią – czego najlepszym przykładem jest stworzona przez nią, we współpracy z dużym biznesem, największa w Europie inicjatywa filantropijno-artystyczna – TOP CHARITY.

Współpracowała z liderami światowego formatu – m.in. Barackiem Obamą, Richardem Bransonem, Shaquille’em O’Nealem, Andreą Bocellim, dr Jill Biden oraz Rafaelem Nadalem – a także z międzynarodowymi organizacjami, takimi jak Obama Foundation, Andrea Bocelli Foundation czy Rafa Nadal Foundation. Jej podejście łączy nowoczesny storytelling, silne wartości społeczne i realny globalny impakt. Teraz do tego grona dołącza Condé Nast – jeden z najbardziej wpływowych wydawców medialnych na świecie.
GQ Poland – wydawany na licencji Condé Nast – zadebiutuje jesienią 2025 roku jako pierwszy luksusowy magazyn lifestyle’owy nowej generacji. Marka, która od blisko 100 lat definiuje klasę, styl i jakość, w Polsce przemówi nowym, świeżym głosem.
Redaktorem naczelnym GQ Poland został Olivier Janiak – dziennikarz, osobowość medialna i producent.
– Na polskim rynku od lat brakuje medium premium, które nie tylko inspiruje, ale też daje nadzieję, że w szybko zmieniającym się świecie istnieje przestrzeń na ważne pytania i mądre, satysfakcjonujące odpowiedzi. Dedykowane mężczyznom, którzy chcą od życia więcej. Otwarte na ambitne kobiety, tworzone z myślą o wszystkich, którzy cenią klasę, głębię i styl. Pojawienie się takiego medium to spełnienie moich marzeń jako dziennikarza i poszukującego wartościowych idei faceta, ojca. Taki właśnie, rozbudowany, wielopłaszczyznowy koncept, z redakcją otwartą na ludzi, blisko czytelnika, zamierzamy zaproponować – mówi Olivier Janiak.
Choć GQ wywodzi się z idei „gentleman’s club”, dziś tworzy otwartą przestrzeń dla kobiet i mężczyzn poszukujących treści o wysokiej jakości – łączących styl, głębię i znaczenie. Aż 43% czytelniczek GQ to kobiety – co czyni markę jednym z najbardziej inkluzywnych magazynów lifestyle’owych na świecie. GQ nie dzieli. GQ łączy.
W ramach grupy mediowej New Media Wave kluczowe role pełnią:
· Michał Helman – menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży wydawniczej, który będzie zarządzał operacyjnie całą grupą,
· Olivier Janiak – redaktor naczelny GQ Poland i producent treści.
Od momentu powstania w 2024 roku, New Media Wave dynamicznie rozbudowuje portfolio redakcji i projektów lifestyle’owych, kierowanych do nowej generacji odbiorców. Obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych – oferując nowoczesne podejście do treści, strategii i komunikacji.
– Cieszę się, że mogę pracować z tak silnym i kompetentnym zespołem. To osoby, które doskonale rozumieją zmieniający się świat mediów i potrafią tworzyć rzeczy naprawdę wyjątkowe. Jestem dumna, że wspólnie rozwijamy projekt, który łączy jakość, estetykę i realny wpływ społeczny. Dzięki Olivierowi uwierzyłam w ten projekt od samego początku, a Michał wspiera nas swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem w biznesie. Mamy też ambitny plan rozwoju GQ w Europie Centralnej, bo wierzymy w potencjał tego regionu i głód nowoczesnych, wartościowych treści. Z niecierpliwością czekamy też na reakcje na pierwszą okładkę GQ Poland – jestem przekonana, że będzie tematem wielu rozmów – podsumowuje Omenaa Mensah
Twój komentarz został przesłany do moderacji i nie jest jeszcze widoczny.
Sprawdzamy, czy spełnia zasady naszego regulaminu. Dziękujemy za zrozumienie!

Grypsowanie w polskich więzieniach. Skąd się to wzięło i czy nadal jest praktykowane?

Ktoś regularnie kładzie Labubu na grobie Edwarda Gierka. Zagadka wciąż nierozwiązana

Wrocławska restauracja wprowadziła dopłatę za klimatyzację. Ile należy się za taki luksus?

Noah Centineo zagra młodego Rambo w prequelu słynnej produkcji?

Duńczycy chcą usunąć pomnik syreny ze względu na widoczne piersi