Potrzebował 230 tys., zebrał 14,3 mln – gra planszowa Polaka podbija internet

To może być jedna z najlepszych planszówek, jaka kiedykolwiek powstała. I stworzył ją Polak, Adam Kwapiński, z Lublina.
3c24092be17d79536cda8c31a031b6ba_original.jpg
Klimat survival horroru rodem z serii filmów „Obcy” i gier w rodzaju „Dead Space” czy „X-Com”. Złożona rozgrywka, wiele wariantów fabularnych oraz jednoczesna kooperacja i rywalizacja między uczestnikami gry. Do tego interesujące postaci i krwiożerczy obcy czyhający na jeden zły ruch któregoś z graczy. I to wszystko w polskiej planszówce pt. „Nemesis”.

Jeśli na widok tego opisu coś w was drgnęło (obojętnie czy serce, czy inna część ciała) to się nie dziwcie, bo podobne odczucia miało przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy osób, które zdecydowały się wesprzeć ten śmiały projekt lublinianina Adama Kwapińskiego.

Polak rozpoczął tworzenie „Nemesis” już w 2013 roku, ale dopiero po dopracowaniu gry zdecydował się na jej wypuszczenie do sieci. Swe kroki skierował od razu na platformę Kickstarter, na której rozpoczął zbieranie wsparcia. Gdy Kwapiński wrzucał ogłoszenie na początku 2018 roku potrzebował kwoty w wysokości 50 tys. funtów, czyli 230 tys. złotych, na rozkręcenie produkcji gry.
Efekt zapewne przerósł jego najśmielsze oczekiwania. W momencie powstawania tego artykułu gra „Nemesis” uzbierała bowiem… 3 mln funtów, czyli ponad 14 mln złotych. Ale nie ma co się dziwić, bo rozgrywka i szczegóły zestawu planszówki są dopracowane w najmniejszych szczegółach (możecie to zobaczyć w powyższej galerii).

Do regularnej sprzedaży „Nemesis” trafi zaś na przełomie 2018 i 2019 roku w kilku wersjach językowych. Jej cena? 459 zł. Ale na pewno warto.



Dodał(a): Tomek Makowski/ fot. Kickstarter Czwartek 19.04.2018

Komentarze

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Komentarze (0)