10 najlepiej zarabiających gwiazd internetu
Influencer to osoba, która może wpływać na decyzje innych ludzi ze względu na swój (wyobrażony albo realny) autorytet, wiedzę, pozycję bądź związek. Zwykle są to dziennikarze, eksperci w danej dziedzinie, celebryci lub inni użytkownicy posiadający liczną rzeszę obserwatorów na Instagramie.
Firmy płacą influencerom za polecanie ich produktów bądź usług. Pieniądze nie są małe. Taka osoba może otrzymać nawet 300 000 dolarów, czyli 1 187 000 złotych za jedno wideo umieszczone na platformie YouTube. Inni posiadają więcej fanów niż amerykańskie metropolie mają mieszkańców.
Tych dziesięcioro influencerów zajmujących się fitnessem z galerii
poniżej, łącznie dociera do 106 milionów ludzi. Na Instagramie śledzi
ich 39 482 812 osób, na Twitterze - 2 593 624, a na Facebooku - 52 303
914. Ich kanały subskrybuje na YouTube 4 958 879 użytkowników. To nie są
jedyne liczby, które powalają. Zarabiają tyle, że zaczniesz zastanawiać
się, czy nie rzucić swojej pracy w biurze i nie zacząć kariery w internecie.
Korzystając z danych dotyczących zasięgu poszczególnych „gwiazd” mediów społecznościowych, liczby ich obserwatorów, aktywności i zaangażowania w temat, w jakim są ekspertami, specjaliści z magazynu "Forbes" stworzyli profile najpopularniejszych influencerów w konkretnej kategorii. Uwzględniono jedynie osoby, które zbudowały swoją markę w internecie, a nie korzystały ze słynnego nazwiska, jak na przykład Kim Kardashian, czy Paris Hilton.