Pierwszy elektryczny Harley-Davidson został właśnie zaprezentowany

Podczas konferencji prasowej na targach EICMA w Mediolanie europejską premierę miał nowy, elektryczny motocykl Harley-Davidson LiveWire. I w końcu poznaliśmy też szczegóły dotyczące pierwszego „elektryka” w ofercie amerykańskiej marki.
otwarcie.jpg

Motocykl LiveWire, zaprezentowany na targach jako model produkcyjny, zostanie wprowadzony na rynek w 2019 roku w ramach strategii, którą Harley-Davidson wprowadził, by zachęcić do swojej oferty nową generację motocyklistów (pisaliśmy o tym TUTAJ). W ramach swojego planu marka zamierza stać się światowym liderem w produkcji elektrycznych motocykli i wprowadzić pełną ofertę takich pojazdów do 2022 roku.

Prototyp pierwszego „elektryka” od Harleya pojawił się już w 2014 roku, jednak dopiero teraz został on wprowadzony w życie. I okazuje się, że naprawdę było warto czekać. Harley-Davidson LiveWire oferuje bowiem całkiem nowe doznania płynące z jazdy motocyklem.

Elektryczne przyspieszenie
Dzięki silnikowi elektrycznemu z magnesami trwałymi, który wytwarza moment obrotowy dokładnie w chwili poruszenia przepustnicą, LiveWire może osiągnąć wgniatające mózg w potylicę przyspieszenie za jednym ruchem manetki – i to bez zmiany biegów i bez użycia sprzęgła. Silnik ponadto jest umieszczony nisko, aby maksymalnie obniżyć ośrodek ciężkości i zapewnić dynamikę jazdy motocykla niezależnie od jego prędkości oraz zagwarantować kontrolę przy hamowaniu.

Maksymalizację parametrów układu napędowego zapewnia natomiast podwozie zaprojektowane tak, aby zapewnić zwinność i pełną kontrolę pojazdu w ruchu miejskim oraz ekscytującą jazdę i przyczepność na zakrętach mniej uczęszczanych ulic. Co więcej, sam użytkownik motocykla może odpowiednio dostosować parametry maszyny do swoich potrzeb, wybierając jeden spośród siedmiu trybów jazdy – cztery to standardowe ustawienia fabryczne, a trzy może skalibrować samodzielnie.
Multimedia i akumulator
Motocykl LiveWire jest wyposażony w akumulator typu RESS (układ magazynowania energii wielokrotnego ładowania lub główny akumulator) złożony z ogniw litowo-jonowych zamkniętych w aluminiowej obudowie. Ma on także niewielki, 12-woltowy litowo-jonowy akumulator zasilający oświetlenie, kontrolki, sygnał dźwiękowy i podświetlenie wyświetlacza znajdującego się powyżej kierownicy. Ten ostatni to centrum dowodzenia motocyklem, które umożliwia kierowcy korzystanie z Bluetooth, nawigacji, słuchanie muzyki i wykorzystanie innych funkcji.

Akumulator można ładować przy użyciu wbudowanej ładowarki Poziomu 1, którą można podłączyć do standardowego domowego gniazdka. Ładowarka jest wyposażona w kabel przechowywany pod siedzeniem motocykla. LiveWire można także ładować przy pomocy ładowarki Poziomu 2 i 3 lub ładowarki DC Fast Charge. We wszystkich salonach Harley-Davidson oferujących motocykl LiveWire będzie dostępna stacja ładowania.

LiveWire - oficjalna sprzedaż
Całkowicie nowy LiveWire będzie dostępny w sprzedaży w przyszłym roku. Dalsze szczegóły dotyczące cen i procesu składania zamówienia zostaną opublikowane w styczniu 2019 roku.

Dodał(a): Tomek Makowski/ fot. materiały prasowe Czwartek 08.11.2018