Najnowsze BMW serii 7

Ma być najbardziej luksusową i komfortową limuzyną, jaką kiedykolwiek skonstruowali Bawarczycy. Według twórców, pokona konkurencję m.in. dzięki nowoczesnym i funkcjonalnym technologiom.
bmw-7-nowy.jpg

Najnowsze BMW serii 7 G11 ma być bezpośrednią konkurencją dla Mercedesa klasy S i Audi A8. Bardzo przestronna limuzyna oferuje wiele udogodnień. Pasażerowie, a szczególnie jeden – ten najważniejszy – będą mogli wygodnie rozłożyć się w rozkładanych fotelach z masażem dostępnym w kilku konfiguracjach. Na kanapie oraz na detalach znajdziemy najwyższej jakości skórę. W podłokietniku osadzony będzie 7-calowy tablet, którym pasażerowie mogą obsłużyć wiele funkcji pojazdu, jak np. klimatyzację, pozycję foteli, wbudowane w zagłówki telewizory, a także przeglądać Internet, czy zrelaksować się grając na nim.

Nadwozie, charakterystyczne dla tej serii nie zostało zrewolucjonizowane pod kątem kształtu. Zmienił się natomiast materiał, z którego jest zrobione. Dzięki zastosowaniu włókna szklanego udało się beemkę odchudzić. W standardzie montowane są światła LEDowe, jednak na życzenie Bawarczycy dołożą laserowe.



Na kierowcę również czeka wiele udogodnień. Oprócz komfortowej pozycji, będzie mógł wygodnie obsługiwać komputer pokładowy za pomocą gestów, np. ściszy radio machnięciem albo ustali ruch dla innej, często używanej funkcji. Z ciekawostek w środku znajdziemy bezprzewodowe ładowarki telefonów, a także system emisji aromatów.

Rewolucyjny będzie natomiast smartkluczyk. Wmontowano w niego wyświetlacz o przekątnej 2,2 cala. Oprócz otwierania drzwi, bagażnika i uzbrajania alarmu, ma też inne ciekawe funkcje. Sprawdzisz nim zasięg auta, skontrolujesz czy światła są wyłączone oraz zaparkujesz zdalnie auto. Ostatnia opcja jest jeszcze dość skromna, bo auto musi stać naprzeciw miejsca parkingowego i nie przejedzie dalej niż 1,5 długości swojej karoserii. Czyli sprawdzi się na wąskich miejscach parkingowych lub w garażach przepełnionych innymi luksusowymi furami.



Za komfort jazdy będzie odpowiadało pneumatyczne zawieszenie z autopoziomowaniem. Zaawansowane systemy dostosują auto do nawierzchni, po której będzie jechało. Executive Drive Pro nie pozwoli na duże wychylenia w zakrętach.

Najnowsze BMW serii 7 G11 będzie miało kilka wariantów silnika:
BMW 740i – V8 o pojemności 3 litrów i mocy 326 koni mechanicznych, 0-100 km/h w 5,5 s
BMW 750i xDrive - V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 450 koni mechanicznych, 0-100 km/h w 4,4 s
BMW 730d – diesel o pojemności 3 litrów i mocy 265 koni mechanicznych, 0-100 km/h w 6,1 s
BMW 730d xDrive - diesel o pojemności 3 litrów i mocy 265 koni mechanicznych, 0-100 km/h w 5,8 s
BMW 740e – hybryda o łacznej mocy 326 koni mechanicznych, 0-100 km/h w 5,6 s







Dodał(a): Rich Giański Piątek 12.06.2015