Poskramiacz dziewic
Po sukcesie Forda Mustanga, General Motors postanowiło stworzyć auto, które miało być jego konkurencją. W ten oto sposób w 1966 r. zaprezentowano Chevroleta Camaro.
Od początku produkcji auto było dostępne w wersji coupe oraz cabrio. Do wyboru były cztery wersje silnikowe od 140 do 375 KM. Końcem roku światło dziennie ujrzała, Z28, która miała brać udział w wyścigach. Oficjalnie auto miało 290 KM, w praktyce pomiędzy 360 a 400 … Auto sukcesywnie upiększano, czego efektem były podzielone na trzy części tylne lampy, nowe zderzaki czy wloty powietrza na tylnych nadkolach. Na rynek wprowadzono Czamaro o mocy 425- 250 KM, które do setki rozpędzało się w 5, 3 sekundy.
Drugą generację auta wprowadzono na rynek, w 1970r. Auto było dłuższe aż o 18 cm. Większość silników pochodziła z modelu z 1969 roku. Produkcję drugiej generacji trwała do 1981r.
Rok później zaprezentowano kolejną trzecią już wersję Amerykanina. Auto oferowano, jako coupe 2+2 oraz cabrio. Auto nie było już tak kanciaste, nie miało także charakterystycznego dla wcześniejszych wersji charakteru muscle car. Podstawowy model auta wyposażony był w raptem 90 konny motor.
Czwarta generacja Camaro pojawiała się w 1993 r. Podstawowym silnikiem napędzającym auto była „szóstka” o mocy 160 KM. Rok później pokazano wersję cabrio. Flagowe Z28 miało silnik Corvetty dysponujący 275 KM mocy. Z okazji trzydziestolecia modelu światło dzienne ujrzało 330 konne Z28. W kolejnych latach wprowadzano drobne zmiany, aż do 2002 r., w którym to zamknięto Kanadyjską fabrykę.
Dziewiątego stycznia 2006r. zaprezentowano prototyp piątej generacji. Auto wygląda jak rasowy muscle car, czyli tak jak powinno… Nowe Camaro oferowane jest z silnikami V6 i V8, z manualną jak i automatyczną skrzynią biegów.