Poskramiacz dziewic

Poruszając się tym autem, możesz mieć pewność, że żadna kobieta ci się nie oprze.

Chevrolet camaro


Po sukcesie Forda Mustanga, General Motors postanowiło stworzyć auto, które miało być jego konkurencją.  W ten oto sposób w 1966 r. zaprezentowano Chevroleta Camaro.

Od początku produkcji auto było dostępne w wersji coupe oraz cabrio. Do wyboru były cztery wersje silnikowe od 140 do 375 KM. Końcem roku światło dziennie ujrzała, Z28, która miała brać udział w wyścigach. Oficjalnie auto miało 290 KM, w praktyce pomiędzy 360 a 400 … Auto sukcesywnie upiększano, czego efektem były podzielone na trzy części tylne lampy, nowe zderzaki czy wloty powietrza na tylnych nadkolach. Na rynek wprowadzono Czamaro o mocy 425- 250 KM, które do setki rozpędzało się w 5, 3 sekundy.

Drugą generację auta wprowadzono na rynek, w 1970r. Auto było dłuższe aż o 18 cm. Większość silników pochodziła z modelu z 1969 roku. Produkcję drugiej generacji trwała do 1981r.

Rok później zaprezentowano kolejną trzecią już wersję Amerykanina. Auto oferowano, jako coupe 2+2 oraz cabrio. Auto nie było już tak kanciaste, nie miało także charakterystycznego dla wcześniejszych wersji charakteru muscle car. Podstawowy model auta wyposażony był w raptem 90 konny motor.


Czwarta generacja Camaro pojawiała się w 1993 r. Podstawowym silnikiem napędzającym auto była „szóstka” o mocy 160 KM. Rok później pokazano wersję cabrio. Flagowe Z28 miało silnik Corvetty dysponujący 275 KM mocy.  Z okazji trzydziestolecia modelu światło dzienne ujrzało 330 konne Z28. W kolejnych latach wprowadzano drobne zmiany, aż do 2002 r., w którym to zamknięto Kanadyjską fabrykę.

Dziewiątego stycznia 2006r. zaprezentowano prototyp piątej generacji.  Auto wygląda jak rasowy muscle car, czyli tak jak powinno… Nowe Camaro oferowane jest z silnikami V6 i V8, z manualną jak i automatyczną skrzynią biegów.



Dodał(a): Ostatni mohikanin Czwartek 01.03.2012