Jak atakuje Eurotygrys
Wojskowe kontakty Francji i Niemiec zazwyczaj kończą się wybuchem kolejnej wojny światowej. Na szczęście czasem od tej reguły zdarzają się wyjątki. Oto jeden z nich: Tiger (pol. tygrys), helikopter szturmowy stworzony przez francusko—niemiecką firmę Eurocopter. To prawdopodobnie najbardziej zwrotny śmigłowiec bojowy na świecie! Bez problemu wywija pętle, kręci beczki oraz lata „na wstecznym” — choć oczywiście i tak najlepiej wychodzi mu rozwalanie wrogich czołgów.
SILNIKI
Dwie jednostki typu MTR390–2C. Każda ma standardową moc 1170
koni mechanicznych, ale awaryjnie (maks. na 30 sekund) można zwiększyć „pałer”
aż do 1555 koni.
RAKIETY
Różne kombinacje pocisków niekierowanych kal. 68 mm (maks.
68 sztuk), przeciwczołgowych Hellfire lub TRIGAT (8 szt.) i przeciwlotniczych
Stinger lub Mistral (4 szt.).
WERSJE
Obecnie latają trzy odmiany Tigera: HAP (francuska), UHT
(niemiecka) i ARH (eksport do Australii). Różnią je drobiazgi oraz to, że
niemiecka wersja nie ma... działka.
ZAŁOGA
2 osoby. Pilot siedzi w kabinie dolnej, wysuniętej do
przodu, zaś strzelec z tyłu, wyżej od niego. Czyli odwrotnie niż we wszystkich
innych helikopterach szturmowych!
DZIAŁKO
Model Giat30 M781, kal. 30 mm. Z odległości 1 km trafia bez
problemu w cel o rozmiarze 2 x 2 m. By zestrzelić wrogi śmigłowiec, wystarczy
mu tylko pięć celnych pocisków!
KADŁUB
Superwytrzymały, zbudowany głównie z włókien węglowych
wzmocnionych nomexem i kewlarem. Przetrwa bezpośredni ostrzał z pocisków
kaliber 23 mm.
EUROCOPTER TIGER
Długość: 14 m
Wysokość: 3,8 m
Średnica wirnika: 13 m
Masa własna: 3,3 t
Pułap: 4 km
Zasięg bojowy: 800 km
Prędkość maks.: 280 km/h