Koniec Explorera
Według badań StatCounter z lutego 2015, światowym liderem rynku wyszukiwarek wciąż pozostaje Google Chrome, którą wybiera już 48,71% internautów (póki co zwolenników tej opcji przybywa). Na drugim miejscu plasuje się stary (ale już nie tak "dobry") Internet Explorer, który po odnotowaniu kolejnych spadków osiągnął próg 18,91%. Z kolei trzecie miejsce, z wynikiem 16,5%, należy do Firefoxa, a z Safari korzysta obecnie 10,28% użytkowników.
Już kilka miesięcy temu pojawiły się informacje, że Microsoft planuje rebranding swojej przeglądarki. Ponadto w grudniu ubiegłego roku z firmą pożegnał się Dean Hachamovitch, który był odpowiedzialny za rozwój Internet Explorera. Teraz firma potwierdza, że to koniec popularnej marki.
Obecnie trwają prace nad znalezieniem godnej nazwy dla następcy, który pojawi się w Windowsie 10. Póki co, najprawdopodobniejszą wersją jest to, że nowa przeglądarka będzie zawierać słowo "Microsoft", ponieważ badania wykazały, że wzbudza ono pozytywne odczucia w użytkownikach.