Zalety audytu SEO — dlaczego warto w niego zainwestować?
A może do tej pory wszystko było dobrze, aż do nagłego nieoczekiwanego
spadku ruchu organicznego? Nie wiesz, gdzie szukać przyczyny ani co robisz nie
tak? W końcu do tej pory przecież działało! Tutaj z pomocą przychodzi właśnie
audyt SEO.
Co to jest audyt SEO?
Zastanawiasz się co to audyt SEO? To nic innego, jak
kompleksowa analiza działań wdrożonych na twojej witrynie i poza nią, które
miały zapewnić ci lepszą widoczność w sieci. Sam audyt to jednak nie wszystko.
Niezbędne jest również omówienie otrzymanych wyników. Najważniejsze zaś są
rekomendacje, dzięki którym będziesz w stanie wprowadzić odpowiednie działania
tak, by poprawić widoczność strony www w wyszukiwarce Google.
Kiedy audyt SEO się przyda?
Wiesz już, co to jest audyt SEO, ale skąd masz wiedzieć,
kiedy najlepiej wdrożyć go w biznesie? Gdybyśmy mówili tu o idealnym świecie,
to takie działanie powinno być przeprowadzane cyklicznie. Np. raz na kwartał,
raz na pół roku a czasem nawet raz na miesiąc.
Oto kilka newralgicznych punktów, w których warto postawić na audyt SEO.
Czy twoja strona spełnia bieżące standardy SEO?
Już od kilku lat działasz w branży e-commerce, ale od
dłuższego czasu zauważasz, że twoja witryna spada z wysokich pozycji w
wyszukiwarce Google? Audyt SEO pozwoli ci sprawdzić, czy twoja strona www
spełnia obowiązujące standardy pod SEO. Jak wiadomo, Google co jakiś czas
aktualizuje swoje zalecenia, co sprawia, że algorytmy wyszukiwarki reagują na
nieco inne działania. Dobrze więc raz na jakiś czas sprawdzić, czy wybrana
witryna nadąża za zmianami i spełnia określone standardy.
Duży spadek ruchu organicznego
Spadek ruchu organicznego na stronie wiąże się często
bezpośrednio ze spadkiem pozycji w Google na poszczególne słowa kluczowe. Audyt
strony internetowej pokaże ci, co jest główną przyczyną takich spadków oraz
pozwoli określić precyzyjne działania, które pomogą te spadki zniwelować.
Dodatkowo wyniki audytu wskażą ci, jaki kierunek najlepiej obrać w
optymalizacji SEO, by osiągnąć upragniony efekt.
Przed rozpoczęciem pozycjonowania
Zanim zaczniesz pełne działania, mające na celu
wypozycjonowanie twojej witryny w Google, dobrze jest przeprowadzić audyt. W
ten sposób zyskasz punkt odniesienia i łatwiej będzie ci mierzyć wyniki oraz
wzrost poszczególnych parametrów. Na podstawie tych danych będziesz mógł
również opracować konkretną strategię działania na polu SEO.
Po stworzeniu serwisu internetowego
Właśnie stworzyłeś swoją witrynę? Zanim wystartujesz z jej
promowaniem, przyda ci się jej audyt. Po co? Dzięki temu upewnisz się, że
spełnia ona najnowsze zalecenia od Google i faktycznie jest dopasowana pod
wymagania SEO tej wyszukiwarki. W końcu, skoro inwestujesz w stronę lub sklep
internetowy, dobrze by było, aby już od początku spełniała wszelkie wymogi SEO.
Korzyści z audytu SEO
Pisząc o korzyściach z audytu SEO, mamy na myśli korzyści,
jakie płyną po wdrożeniu wytycznych, wynikających z raportu. Nie wystarczy więc
poddać stronę audytowi, trzeba jeszcze wdrożyć wynikające z niego wskazówki
oraz poprawić to, co nie działa. W efekcie tych działań zauważysz m.in.:
- poprawę
współczynnika konwersji,
- zwiększenie
ruchu organicznego,
- lepszą
pozycję strony w wyszukiwarce Google.
Ponadto taki raport pomoże ci ocenić aktualną pozycję w
sieci oraz wskaże potencjał ruchu dla słów kluczowych, związanych z twoim
serwisem. Audyt SEO pomoże ci również stworzyć stronę bardziej przyjazną
użytkownikowi.
Audyt strony zlecony agencji Sempai.pl, to prawdziwa skarbnica wiedzy, dzięki której jeszcze lepiej zoptymalizujesz swoją stronę, a co za tym idziesz, zwiększysz jej widoczność w sieci i zyskasz lepszy współczynnik konwersji.
Artykuł partnera