Subaru BRZ

Czy nowe Subaru BRZ zyska wśród fanów aut spod znaku Plejad takie uznanie jak kultowa Impreza?
sub brz otwarcie.jpg


Szanse są spore, bo nowy bolid robi wrażenie już na pierwszy rzut oka. Agresywna i muskularna sylwetka, jednoznacznie kojarzy się z agresją na torze i wgryzaniem się w asfalt. Linia auta sprawia wrażenie, jakby to coupe było kompilacją Maseratti i Porsche. Charakterystyczny „garb” jest wręcz identyczny jak w klasycznej 911.

Auto pokazano światu pierwszy raz w grudniu 2011 roku podczas Tokyo Motor Show. A świat zrobił wielkie `wow`. To coupe ma pod maską silnik Boxer umiejscowiony tak nisko, że jest autem o jednym z najniższych środków ciężkości. Gwarantuje mu to niebywałą stabilność podczas jazdy oraz świetne trzymanie się w zakrętach.
Napęd na tylną oś oraz dwulitrowy silnik o mocy 200 koni mechanicznych przy wadze zaledwie 1220 kilogramów, jednoznacznie wskazuje nam charakter tego wózka.
Do wyboru masz dwie wersje skrzyni biegów. Sześciobiegowy automat możesz zamienić na manual o takiej samej liczbie przełożeń.

Mimo, że ma zaledwie 130 cm wysokości, mieści czworo pasażerów i do tego ma kufer na bagaże. Nieduży (243 litry), ale na tle konkurencji taka pakowność inwentarza ludzkiego i materialnego robi wrażenie.
Przednie fotele kubełkowe zostały umieszczone również możliwie najniżej żeby korelowały z obniżonym środkiem ciężkości. Auto wydaje się być dość ascetyczne wewnątrz, jednak wszystko jest tu przemyślane i znajduje się zawsze pod ręką kierowcy. Przestrzeń dla pasażerów nie daje zbyt dużego komfortu, ale można się przemęczyć jeśli wyprawa nie jest daleka. Zresztą dla takiego auta nie ma dalekich tras, każdy kilometr łyka agresywnie prosząc o więcej.

Subaru BRZ w zamyśle miał być ucywilizowanym bolidem i z tego założenia konstruktorzy wywiązali się znakomicie. Auto jest kompromisem między sportowym coupe, a czteroosobowym samochodem `nad jezioro`. Mimo, że auto ma pazur i wydawałoby się, że łyka paliwo hektolitrami, to jego oszczędność zaskakuje: 7 -8 litrów w cyklu mieszanym w zależności od rodzaju skrzyni biegów.. Do setki przyspiesza 7,6 s.
W Japonii oraz USA podstawowa wersja Subaru BRZ to koszt zaczynający się od równowartości ok. 80 tysięcy złotych.
Auto zostało w tym roku wyróżnione prestiżową nagrodą „Car of the Year”.

Dodał(a): gianni Środa 23.05.2012