Red Bull zrobił spot o twoim kumplu. Wpada, gdy Cię nie ma i bawi się z twoją żoną. Komisja reaguje

Red Bull doda ci nie tylko skrzyyyyydeł, ale także wzbudzi niepohamowany pociąg do partnerek twoich kumpli. Według reklamy – z wzajemnością. Gorzej, gdy nie przełoży się to na rzeczywistość, wtedy możesz liczyć na stratę znajomych i wiele bitewnych ran. Komisja Etyki Reklamy zareagowała na spot, którego tematem przewodnim było ‘wielokrotne zapładnianie żony przyjaciela’.
Zrzut ekranu 2023-08-11 o 00.08.58.png

Jedna z reklam Red Bulla miała być uznana przez Komisję Etyki za nieodpowiednią i dewaluującą podstawowe wartości rodzinne. Nam się co prawda podoba, ale opinia spaczonych redaktorów raczej nie współgra z głosem większości. Spot przedstawia wspólną historię Sebka i Matiego, wieloletnich przyjaciół. Z upływem czasu okazuje się, że jeden z nich wychodzi na prowadzenie, ma wiele sukcesów i piękną żonę. Wtedy drugi — Mati chce pomóc swoim sukcesom, wypija napój, który dodaje mu rozpędu tej nocy. W końcowej scenie reklamy, po latach, czwórka z piątki dzieci Seby ma ciemny kolor włosów, jak Mati. Na tę treść spotu złożono skargę do Komisji.

"Reklama sugeruje, że Red Bull pomaga osiągnąć sukces, którym jest wielokrotne zapłodnienie żony przyjaciela" - napisano w skardze.

Zrzut ekranu 2023-08-11 o 00.07.58.png

Komisja uznała finałową scenę za nieodpowiednią. Ma mówić o sukcesie, którym jest bezpośrednio “zapładnianie żony przyjaciela”. W dodatku bohaterów nazwano w sposób, który pozwoli młodzieży utożsamić się z reklamą. Nie od dziś wiadomo, że “Sebek i Mati” to typowe zdrobnienia używane w slangu młodzieżowym. Obecnie młode osoby nadal stanowią duży procent sympatyków napojów energetycznych. W ostatnim czasie Sejm uchwalił nowelizację ustawy zakazującą sprzedaży tych napoi osobom poniżej 18 roku życia. Będą one dla nich niedostępne również w zwykłych sklepach, a sprzedawcy muszą dostosować się do zmiany od 1 lipca 2024 roku. 

"Kreacja skarżonej reklamy opiera się na pokazaniu życiorysu dwóch przyjaciół – od dzieciństwa do dorosłości. Sednem przekazu jest zestawienie osiągnięć życiowych jednego z przyjaciół z porażkami drugiego. Role odwracają się od momentu, w którym mniej poradny z przyjaciół zaczyna spożywać napój Red Bull. Wtedy to on zaczyna osiągać sukcesy, zostawiając w tyle swojego przyjaciela. Emanacją tego jest fakt, że najprawdopodobniej (jak wynika z warstwy wizualnej reklamy) czworo spośród pięciorga dzieci wychowywanych w rodzinie przyjaciela jest jego dziećmi"

Red Bull dotychczas nie odpowiedział na oskarżenie KER.




Dodał(a): ckm.pl / fot.: spot redbull, yt: zareklamowani Piątek 11.08.2023