Jakie są korzyści z zakupów w sklepie odzieżowym online? Sprawdzamy!

Eksplozja popularności handlu internetowego w znacznej mierze odmieniła rynek odzieży, zwłaszcza z perspektywy konsumenta.

ub6.png

Naturalne jest, że ludzie decydują się na wybory dla nich najwygodniejsze i najkorzystniejsze – i takie jest źródło tej odmiany: sprzedaż poprzez sieć oferuje bowiem szereg korzyści.

Sklepy internetowe z odzieżą – odpowiedź na potrzeby konsumentów

Wraz z rozwojem technologicznym zmieniają się nawyki i postawy konsumenckie, również w sektorze odzieżowym. Chodzenie do sklepów odzieżowych i bieganie po wyprzedażach straciło ostatnio zarówno na popularności, jak i na uroku. I choć już wcześniej wśród niektórych (zwłaszcza panów) było to mało popularne, to sporo pań lubiło osobiście polować na okazje.

Dzięki rozwojowi programistycznemu powstało wiele narzędzi, które niejako przeniosły „polowanie na okazje” do sieci. Na wyciągnięcie ręki są internetowe porównywarki cen, automatycznie wyszukujące najlepsze gratki.

Zmieniają się także społeczne nawyki – handel internetowy stał się zjawiskiem, z którym większość ludzi zdążyła się oswoić, a bardzo wielu przyzwyczaiło się do oferowanych udogodnień. Pandemia i związane z nią obawy o zdrowie zwiększyły niechęć do stania w kolejkach i przeciskania się w sklepach stacjonarnych.

ub5.png

W sklepie internetowym Denley bez wychodzenia z domu możesz kupić kompletny outfit

Zalety sklepów z ubraniami online

Oferty sklepów z ubraniami online kuszą nie tylko ceną i szerokim wyborem, ale też dostawą do domu. Bez wątpienia atutem zamawiania odzieży w internecie jest wygoda związana z łatwością i szybkością obsługi, czasami wystarczy kilka kliknięć myszką, by wybrać ze strony odpowiednie dla nas spodnie czy buty.

Nie do przecenienia okazuje się także możliwość uniknięcia stresu związanego z zakupami stacjonarnymi, które powodują zmęczenie i tak już przemęczonego pracą organizmu. Problematyczne bywają też ograniczone godziny otwarcia sklepów stacjonarnych i fakt, że dostępność interesującej nas odzieży może zależeć od pory odwiedzin. To z kolei bywa kłopotliwe w kontekście zobowiązań zawodowych i ograniczonego czasu na życie towarzyskie, realizację hobby etc.

Jeszcze kilkanaście lat temu przez internet zamawiało się głównie książki czy elektronikę, obecnie powszechnie kupuje się też ubrania i dodatki. I chociaż do niedawna rozpowszechniony był pewien sceptycyzm wobec takiej formy nabywania odzieży, rezerwa ta wynikała często z obawy przed otrzymaniem nieodpowiedniego rozmiaru i niezgodnością towaru prezentowanego na atrakcyjnych wizualnie witrynach odzieżowych sklepów internetowych.

Praktyka udowodniła jednak, że nie są to czynniki, których należałoby się obawiać. Powszechnie akceptowana jest dziś możliwość zwrotu lub wymiany towaru – najczęściej w ciągu 2 tygodni, jednak w niektórych przypadkach, jak np. w sklepie odzieżowym Denley, jest to aż 30 dni. Koszt dostawy najczęściej także nie jest wysoki.

Sklep internetowy Denley daje klientom możliwość zwrotu nietrafionych produktów

Technika w służbie portfela

Dla wielu kupujących bardzo istotna okazuje się możliwość poczynienia oszczędności, i to na kilku płaszczyznach. Oczywistością są profity finansowe – z samego modelu biznesowego sklepów internetowych wynika, że mogą one pozwolić sobie na niższe ceny niż te, które muszą utrzymywać placówki stacjonarne w celu zachowania rentowności.

Oszczędność czasu to drugi aspekt nie do przecenienia. Możesz wolne chwile spędzić w inny sposób, niż stojąc w kolejkach do kasy, błądząc między alejkami lub zmuszając się do pójścia do kolejnego sklepu w poszukiwaniu idealnych produktów.

Zakupy w sieci pozwalają też uniknąć takich „atrakcji” jak poszukiwanie miejsc parkingowych, wszechobecny harmider czy czekanie, aż jakiś niezadowolony klient stoczy spór z obsługą o warunki reklamacji. Zamawiając przez internet, można również bez pośpiechu zastanowić się nad danym wyborem i nie dokonywać impulsywnych zakupów, których często potem się żałuje, zdając sobie sprawę ze zbędności danego nabytku. Handel internetowy stanowi logiczny krok naprzód w rozwoju, a postęp techniczny pozwala konsumentom coraz lepiej wykorzystywać nowe możliwości.

Artykuł partnera 


Dodał(a): Katarzyna Lemanowicz Środa 26.04.2023