Moto

Środa 19.10.2016, Robert Dzięgielewski

Obłędne kabriolety AMG rzucają wyzwanie Porsche

Mercedes ma długą tradycję w produkcji samochodów w otwartym dachem. Ale AMG GT Roadster to jedna z najbardziej stylowych fur jakie będzie nam dane zobaczyć na szosach.

2017-Mercedes-AMG-GT-C-roadster-101-1-876x535.jpg
Model podstawowy Mercedesa AMG GT Roadster jest wyposażony w 4,0-litrowy silnik V8 twin turbo, który generuje 469 koni mechanicznych i 465 Nm momentu obrotowego. To wystarczy żeby bujnąć ten zachwycający wóz od 0 do setki w 3,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 302 kilometrów na godzinę. Warto dodać, że inżynierowie AMG nie dodali zbyt wielu koników pod maską w stosunku do standardowego  AMG GT coupe (456 KM).

Dla tych, którzy chcą czegoś nieco bardziej ekstremalnego, koncern ze Stuttgartu przygotował wersję AMG GT C Roadster, która oferuje więcej mocy i więcej momentu obrotowego (550 KM i 502 Nm, 0-100 km/h w 3.7 sekundy, V max = 310 km/h), a szerszy tył sprawił, że jest więcej miejsca na większe opony i skrętna oś tylną. Według biura prasowego Mercedesa to rozwiązanie pozwala na „znacznie wyższa sprawność układu kierowniczego i zwiększoną przyjemność z jazdy”, dla zwykłego zjadacza chleba oznacza to mniejszy promień skrętu i większą stabilność.



Oba kabriolety mają miękkie dachy z tkaniny dostępne w kolorach czarnym, beżowym i czerwonym. Można go  otworzyć lub zamknąć w czasie około 11 sekund, gdy samochód jest w ruchu z prędkością prawie 50 kilometrów na godzinę. Kokpit jest inspirowany awiacją. System nagłośnienia Burmester to małe arcydzieło inżynierii dźwięku. Zmienia ten piękny samochód w mobilną sale koncertową.


Jeśli lubisz czuć wiatr we włosach i cieszyć się wysokiej jakości muzyką podczas przejażdżki, to zacznij odkładać. Obie wersje AMG GT Roadster pojawią się w sprzedaży jesienią 2017. Cena tego cacka nie została ujawniona, ale tanio raczej nie będzie, bo cena standardowego Mercedesa AMG GT coupe zaczyna się od 555 500 złotych, kabriolety są droższe.