Seks

Środa 30.09.2015, Bartosz Joda, fot. FameFlynet

Naukowcy odkryli, jak podnieść libido mężczyznom

Jak sprawić, żeby niektórym mężczyznom chciało się tak, jak im się nie chce? Wygląda na to, że tajwańscy naukowcy znaleźli sposób!

shutterstock_151167707.jpg Grupa naukowców z National University Chi Nan w Tajwanie wraz z profesorem Tsai-Feng Fu na czele odkrył sposób, jak podnieść mężczyznom libido. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest dopamina, której braki powodują spadek pożądania.

Naukowcy badali muszki owocówki i doszli do wniosku, że około 300 neuronów w ich układzie nerwowym wykorzystuje dopaminę. Równocześnie badacze zauważyli, że starsze (40-dniowe) osobniki produkują aż 10-krotnie mniej dopaminy niż te młodsze (10-dniowe). Postanowili więc sztucznie podwyższyć im poziom tego hormonu i zobaczyć, co się stanie. Zgodnie z przewidywaniami, po otrzymaniu dopaminy nawet "starszawe" muszki zaczęły się aktywnie rozmnażać.

Oczywiście istnieje ogromna różnica pomiędzy mózgiem człowieka, a prymitywnej muszki owocówki, ale wyniki tajwańskiego eksperymentu mogą stanowić obiecujący punkt wyjścia do pogłębionych badań klinicznych. Fakt, że istnieje spora zależność między dopaminą, a popędem seksualnym również u ludzi jest pewny. Potwierdza to chociażby przykład terapii opartej na dopaminie, która jest jedną z najskuteczniejszych metod leczenia choroby Parkinsona, ale może prowadzić do szkodliwych zachowań kompulsywnych związanych z seksem.

Póki co należy czekać na pogłębione badania naukowe, które są niezbędne do ewentualnego opracowania leku zwiększającego libido.