Zalety audytu SEO — dlaczego warto w niego zainwestować?

Systematycznie wdrażasz nowe działania SEO, a twoja witryna nadal tkwi gdzieś w czeluściach internetu?

wytyczne-do-audytu.jpg

A może do tej pory wszystko było dobrze, aż do nagłego nieoczekiwanego spadku ruchu organicznego? Nie wiesz, gdzie szukać przyczyny ani co robisz nie tak? W końcu do tej pory przecież działało! Tutaj z pomocą przychodzi właśnie audyt SEO.

Co to jest audyt SEO?

Zastanawiasz się co to audyt SEO? To nic innego, jak kompleksowa analiza działań wdrożonych na twojej witrynie i poza nią, które miały zapewnić ci lepszą widoczność w sieci. Sam audyt to jednak nie wszystko. Niezbędne jest również omówienie otrzymanych wyników. Najważniejsze zaś są rekomendacje, dzięki którym będziesz w stanie wprowadzić odpowiednie działania tak, by poprawić widoczność strony www w wyszukiwarce Google.

Kiedy audyt SEO się przyda?

Wiesz już, co to jest audyt SEO, ale skąd masz wiedzieć, kiedy najlepiej wdrożyć go w biznesie? Gdybyśmy mówili tu o idealnym świecie, to takie działanie powinno być przeprowadzane cyklicznie. Np. raz na kwartał, raz na pół roku a czasem nawet raz na miesiąc.

Oto kilka newralgicznych punktów, w których warto postawić na audyt SEO.

Czy twoja strona spełnia bieżące standardy SEO?

Już od kilku lat działasz w branży e-commerce, ale od dłuższego czasu zauważasz, że twoja witryna spada z wysokich pozycji w wyszukiwarce Google? Audyt SEO pozwoli ci sprawdzić, czy twoja strona www spełnia obowiązujące standardy pod SEO. Jak wiadomo, Google co jakiś czas aktualizuje swoje zalecenia, co sprawia, że algorytmy wyszukiwarki reagują na nieco inne działania. Dobrze więc raz na jakiś czas sprawdzić, czy wybrana witryna nadąża za zmianami i spełnia określone standardy.

Duży spadek ruchu organicznego

Spadek ruchu organicznego na stronie wiąże się często bezpośrednio ze spadkiem pozycji w Google na poszczególne słowa kluczowe. Audyt strony internetowej pokaże ci, co jest główną przyczyną takich spadków oraz pozwoli określić precyzyjne działania, które pomogą te spadki zniwelować. Dodatkowo wyniki audytu wskażą ci, jaki kierunek najlepiej obrać w optymalizacji SEO, by osiągnąć upragniony efekt.

Przed rozpoczęciem pozycjonowania

Zanim zaczniesz pełne działania, mające na celu wypozycjonowanie twojej witryny w Google, dobrze jest przeprowadzić audyt. W ten sposób zyskasz punkt odniesienia i łatwiej będzie ci mierzyć wyniki oraz wzrost poszczególnych parametrów. Na podstawie tych danych będziesz mógł również opracować konkretną strategię działania na polu SEO.

Po stworzeniu serwisu internetowego

Właśnie stworzyłeś swoją witrynę? Zanim wystartujesz z jej promowaniem, przyda ci się jej audyt. Po co? Dzięki temu upewnisz się, że spełnia ona najnowsze zalecenia od Google i faktycznie jest dopasowana pod wymagania SEO tej wyszukiwarki. W końcu, skoro inwestujesz w stronę lub sklep internetowy, dobrze by było, aby już od początku spełniała wszelkie wymogi SEO.

Korzyści z audytu SEO

Pisząc o korzyściach z audytu SEO, mamy na myśli korzyści, jakie płyną po wdrożeniu wytycznych, wynikających z raportu. Nie wystarczy więc poddać stronę audytowi, trzeba jeszcze wdrożyć wynikające z niego wskazówki oraz poprawić to, co nie działa. W efekcie tych działań zauważysz m.in.:

  • poprawę współczynnika konwersji,
  • zwiększenie ruchu organicznego,
  • lepszą pozycję strony w wyszukiwarce Google.

Ponadto taki raport pomoże ci ocenić aktualną pozycję w sieci oraz wskaże potencjał ruchu dla słów kluczowych, związanych z twoim serwisem. Audyt SEO pomoże ci również stworzyć stronę bardziej przyjazną użytkownikowi.

Audyt strony zlecony agencji Sempai.pl, to prawdziwa skarbnica wiedzy, dzięki której jeszcze lepiej zoptymalizujesz swoją stronę, a co za tym idziesz, zwiększysz jej widoczność w sieci i zyskasz lepszy współczynnik konwersji.

Artykuł partnera 


Dodał(a): Katarzyna Lemanowicz Wtorek 01.11.2022