Targa Heritage Design Edition. Oldschool w stylu Porsche

Nic nie sprzedaje się równie dobrze jak nostalgia. Doskonale wiedzą o tym projektanci z Porsche, którzy niecały miesiąc po premierze Porsche 911 Targa zaprezentowali kolekcjonerską wersję samochodu. Nawiązujący do modeli z lat 60. pojazd można już zamawiać w Polsce.
s20_1726.1200.jpg

Porsche 911 Targa Heritage Design Edition zwraca uwagę grafikami, które umieszczono na nadwoziu. W bezpośredni sposób nawiązują one do włóczni, które malowano na błotnikach po kolizji. Stąd też pochodzi ich nazwa „spears”, czyli po angielsku właśnie włócznie. 

CZYTAJ TAKŻE: BENTLEY WZNAWIA PRODUKCJĘ MODELU Z 1929 ROKU

Ten wyścigowy motyw przywodzi na myśl początki Porsche w świecie motosportu. Kolejnym elementem nawiązującym do przeszłości jest emblemat Porsche Heritage na pokrywie silnika, który jest inspirowany plakietką zaprojektowaną z okazji osiągnięcia przez Porsche 356 przebiegu 100 tys. km. Zastosowano również historyczne logo stworzone w 1963 roku.

Wewnątrz także króluje styl retro, który doskonale podkreśla tapicerka wykończona sztruksem (także nawiązanie do tradycji Porsche). Na obrotomierzu i stoperze można dostrzec wywodzące się z tradycji Porsche elementy w kolorze zielonym. Na desce rozdzielczej znajduje się metalowa plakietka, na której umieszczono indywidualny numer każdego egzemplarza.


Pod maską wszystko to, co kochamy w Porsche. Taka też jest idea samochodów z serii Heritage – mają one łączyć przeszłość marki z nowoczesną technologią. Sercem samochodu jest silnik generujący moc 450 KM. Setka na liczniku pojawia się w ciągu 3,6 sekundy. Do tego trzeba dorzucić ceramiczne hamulce, tylną oś skrętną i porządny system audio. Za to wszystko trzeba zapłacić 903 tys. złotych. Łącznie powstanie 992 sztuk. Maksymalna prędkość to 304 km/h.

Razem z samochodem powstał zegarek stworzony przez designerów z Porsche. Niestety nie ma możliwości jego nabycia bez zakupu auta. Jeśli więc planowałeś wyrywać laski na zegarek pasujący do fury, której nie masz, musisz wymyślić nowy sposób. 




ZOBACZ GALERIĘ: RUF RODE PORSCHE 911. TERENOWA INTERPRETACJA KLASYKI



Dodał(a): Adam Barabasz / fot. Porsche Środa 03.06.2020