Samochody Forda – dobry wybór dla millenialsa?

Czego młodzi ludzie na początku XXI wieku oczekują od swoich czterech kółek? W czasach olbrzymiej konkurencji, zmieniających się trendów i nowych wyzwań (ekologia!), producenci czynią wszelkie możliwe wysiłki, żeby to właśnie ich samochody osobowe zdobyły serca jak największej liczby klientów.

small samochodyfordadlamlodychludzi.jpg

Ford Focus, który od swojego genewskiego debiutu w 1998 roku cieszy się ogromną popularnością, również stoi przed potężnym wyzwaniem. Podobnie jego czterokołowe rodzeństwo. Czy wychodzą z niego obronną ręką? Jak prezentują się na tle innych samochodów osobowych? Czy młodzi ludzie mają czego szukać w ofercie Forda? Zanim przejdziemy do przeglądu kilku wybranych modeli wielkiego producenta, zastanówmy się, czego tak naprawdę oczekuje pokolenia urodzone po 1990 roku. Co dziś liczy się najbardziej i… dlaczego?

Ford f.jpg

Samochody osobowe muszą dobrze wyglądać

Millenialsi uwielbiają słowo „design”. Oprócz tego, że brzmi ono świetnie, to niesie za sobą całą gamę profitów, które w dzisiejszym świecie liczą się najbardziej, czyli wygląd, oryginalność, wyważone bogactwo stylistyki i użyteczność. Dziś czterech na dziesięciu nabywców w wieku od 25 do 37 lat powie nam, że design stanowi jeden z podstawowych argumentów przemawiających za zakupem nowego samochodu. Według badań przeprowadzonych przez jednego z największych producentów, jedna trzecia osób poniżej 30. roku życia uważa samochód za rozwinięcie swojej osobowości. Potrzebują auta, które będzie odzwierciedlać ich indywidualny styl.

Łączność ze światem to podstawa!

Pokolenie milenium, które przez prawie 24 godziny na dobę połączone jest z internetem, nie chce tracić tej łączności. Ona sprawia, że czują się komfortowo i bezpiecznie. I nie chodzi tutaj wyłącznie o Wi-Fi w samochodzie lub podobne usługi. Młodzi ludzie chcą w pełni zintegrowanych urządzeń. W związku z tym samochód XXI wieku powinien stanowić jedno z ogniw potężnego „ekosystemu technologicznego” kierowcy. Millenials nie kupi auta bez możliwości połączenia się z innymi urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth. Inni zwracają uwagę, czy pojazd jest zintegrowany z Apple Carplay, Android Auto, a nawet Amazon Alexa. Chcą również porządnego zestawu głośników. Wszak jaki jest sens w możliwości połączenia ze smartfonem, jeśli nie możesz cieszyć się swoją ulubioną muzyką w drodze do pracy i na weekendowy wypad ze znajomymi?

ford1.jpg

Rozmiar ma znaczenie?

Co ciekawe, połowa młodych nabywców wybiera mniejsze modele samochodów osobowych. Być może jest to spowodowane faktem, że zwykle są to osoby bezdzietne, a może chodzi o ekonomię i komfort poruszania się i parkowania w wielkim mieście, gdzie miejsc dla kolejnych pojazdów jest coraz mniej. Niewielu młodych (przypuszczalnie 15 – góra 25 proc.) może sobie pozwolić na spory wydatek, jakim jest większe auto, dlatego wybierają mniejsze modele. Coraz popularniejsze SUV-y i crossovery, których na ulicach widać coraz więcej pozostają, póki co, domeną zamożniejszej części populacji.

Zakup kota w worku? Nigdy!

Rytuały poprzedzające podjęcie decyzji zakupowej również znacząco zmieniły się w ciągu ostatnich 15, a może nawet 20 lat. Bezustannie połączeni z internetem, młodzi ludzie doskonale wiedzą, jak się nim posługiwać w poszukiwaniu informacji na temat interesującego ich produktu. Ustosunkowanie się do konkretnej oferty może u nich trwać długie tygodnie, poświęcone na poszukiwania, porównania z innymi propozycjami, eksplorowanie forów dla miłośników czterech kółek itd. Młodzi ludzie odznaczają się również większą otwartością na rady i sugestie ze strony przyjaciół i członków rodziny. Przynajmniej 25 proc. konsultuje swoje zakupy ze swoim żelaznym kręgiem znajomych. Wystarczy jeden post na Facebooku o treści: „Zamierzam kupić samochód marki X, co o nim sądzicie?”, by zgromadzić nieraz dziesiątki odpowiedzi, z których można wyciągnąć użyteczną średnią. Co ciekawe, w przypadku osób po 40 roku życia ta liczba jest prawie o połowę mniejsza.

Czy samochody osobowe Forda zadowolą millenialsów?

Na to pytanie każdy młody kierowca najlepiej odpowie sobie sam. My natomiast możemy przyjrzeć się kilku modelom Forda, pod kątem wyżej wymienionych cech. Sprawdźmy, które najlepiej pasują do naszej krótkiej listy. Więcej szczegółów na temat samochodów osobowych Forda znajdziemy na oficjalnej stronie producenta. Zapraszamy przejrzenia katalogu oferty na www.ford.pl/osobowe.

Nowy Ford KA+ i KA+ Active

W dniu swojej premiery w 1996 roku KA był najmniejszym wyprodukowanym modelem Forda. Niewielki, zwinny i ekonomiczny samochód miał być odpowiedzią na potrzeby mieszkańców dużych miast, gdzie łatwość przemieszczania się z punktu do punktu oraz parkowania na zapełnionych parkingach to niemal kwestia życia lub śmierci. Pomysł wypalił do tego stopnia, że dziś w ofercie producenta znajduje się trzecia generacja tego zwinnego pojazdu.

Ford KA+.jpg

Nowy Ford KA+ nadal zapewniać ma wszelkie dogodności wynikające z posiadania kompaktowego samochodu. Obecnie gamę modeli poszerzono o wersję crossover z podwyższoną pozycją za kierownicą, relingami dachowymi i 15” obręczami kół wykonanymi ze stopów lekkich. Nowy KA+ chwalony jest za zwinność, łatwość prowadzenia i ekonomiczność. Jego silnik benzynowy ma pojemność 1,2 litra i rozwija moc mocy 70 lub 85 KM, co gwarantuje niewielkie zużycie paliwa. Co więcej, system Auto-Start-Stop, automatycznie wyłącza silnik podczas postoju wymuszonego korkiem lub przedłużającym się czerwonym światłem.

Nowy Ford Turneo Courier

Dla tych, którzy poszukują większego, choć nadal kompaktowego auta, Ford Tourneo Courier może być idealną propozycją. Jest to pojazd na tyle uniwersalny, że świetnie sprawdzi się zarówno w czasie codziennego pokonywania miejskich ulic, jak i podczas wyjazdów w gronie rodziny lub przyjaciół. Poważnym atutem tego modelu jest jego pakowność. Dziś młodzi ludzie przeprowadzają się o wiele częściej niż dwadzieścia, a nawet piętnaście lat temu, potrzeba im zatem samochodu, do którego wrzucić można część dobytku życia. Przestrzeń ładunkowa Tourneo Curriera umożliwia swobodną konfigurację, co z kolei daje możliwość transportu większych przedmiotów. Nie zapomniano o ludziach – kabina tego modelu wyposażona została w bardzo funkcjonalny układ siedzeń, dzięki któremu w komfortowych warunkach można przewieźć nawet pięć osób.

Ford Turneo Courier.jpg

Nowa odsłona Tourneo Couriera wyposażona została w szereg nowinek technologicznych, w tym system Ford SYNC 3 będący odpowiedzią na potrzebę łączności, o której mówiliśmy we wcześniejszych akapitach tego artykułu. Dzięki temu rozwiązaniu, korzystając wyłącznie ze swojego głosu, kierowca jest w stanie obsługiwać telefon, system nawigacji oraz odtwarzacz muzyki. Ekran dotykowy i współpraca z systemami iOS i Android to już standard.

Nowy Ford Focus

Przyszedł czas na prawdziwą gwiazdę. Ulubieniec kierowców, który skończył w tym roku 21 lat, doczekał się kolejnej, czwartej już generacji – jeszcze wydajniejszej i wyposażonej w więcej nowoczesnych rozwiązań. Spośród innowacji, które znajdziemy pod maską Focusa, wyróżnić trzeba niejednokrotnie nagradzany system łączności Ford SYNC 3 oraz zaawansowane technologicznie systemy współpracujące z kierowcą, by podróż była przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Użytkownicy nowego Focusa mogą zatem liczyć na inteligentny tempomat wyposażony w funkcję Stop and Go, system wspierający pojazd na pasie ruchu oraz Active Park Assist drugiej generacji, dzięki któremu parkowanie jest szybsze i łatwiejsze.

Ford Focus.jpg

Jeśli chodzi o silniki, klient dostaje do wyboru kilka opcji benzynowych i wysokoprężnych. Każdy z nich gwarantuje niezłe parametry zużycia paliwa, zadowalające osiągi oraz, co dziś najważniejsze, niską emisję spalin. Jest zatem wygodnie, ekologicznie, ekonomicznie i nowocześnie. W sam raz na nowe dwudziestolecie XXI wieku.

Jak millenialsi korzystają z samochodów?

Wielu czytelników może być zaskoczonych, ale nawet sposób, w jaki pokolenie 1990 plus używa samochodów, znacząco różni się od tego, w jaki sposób robili to ich rodzice. Jest to pierwsza generacja, która zaczyna korzystać z idei car-sharingu. Jest to system polegający na wspólnym użytkowaniu samochodów osobowych, które udostępniane są użytkownikom za opłatą przez firmy prywatne, agencje publiczne lub nawet grupy osób fizycznych. Specjaliści od nowoczesnych technologii przewidują, że ów trend będzie się nasilał, a do 2025 roku liczba użytkowników car-sharingu wzrośnie do 20 milionów.

Materiał promocyjny


Dodał(a): Izabela Popko Środa 20.11.2019