Nowe Audi A3

Audi przyzwyczaiło wszystkich do wysokiej jakości i sportowego charakteru. Takie jest właśnie nowe A3. Świetnie oddaje filozofię marki oferując to, czego oczekują miłośnicy aut spod znaku czterech kółek.
audi a3 cena


Audi A3, którym mieliśmy okazję jeździć, napędzany był benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.8l o mocy 180KM. To bardzo dynamiczna jednostka. Do pełni szczęścia potrzebowaliśmy tylko świetnej skrzyni biegów. Dostaliśmy jedną z najlepszych. Dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa S-tronic  to rewelacyjnie działająca skrzynia, która zmienia przełożenia szybko i precyzyjne. Takie zestawienie dawało wielką frajdę z jazdy. Osiągi na poziomie 232 km/h, jako prędkość maksymalna, czy 7.2 sekundy do „setki” to wyniki niebagatelne. Nowe A3 zbudowane jest na platformie MQB, na której w przyszłości bazować będzie wiele modeli koncernu. To jeden ze sposobów na optymalizowanie kosztów, ale przynajmniej w tym przypadku bez szkody dla jakości.

Auto prowadziło się tak jak się spodziewaliśmy. Dynamicznie, precyzyjnie i bardzo przyjemnie. Rewelacyjne trzymanie się drogi nawet przy szybko pokonywanych zakrętach to gwarancja bezpieczeństwa i pewności w prowadzeniu. Dość twarde zawieszenie powinno okazać się wadą dla komfortu, ale nie tym razem. Pokonywane nierówności oczywiście odczuwaliśmy, niemniej jednak nie było to dokuczliwe doznanie. Do dyspozycji mieliśmy system o nazwie Drive Select. Pozwala on na dostosowanie charakterystyki auta do potrzeb kierowcy zmieniając ustawienia silnika, przekładni oraz układu kierowniczego. Oferuje aż pięć trybów: efficiency, comfort, auto, dynamic oraz individual. Są one odpowiedzią na oczekiwany styl jazdy. Na przykład „sport” utrzymuję wysokie obroty, jest w każdej chwili gotów do nagłego przyspieszania. „Comfort” powoduje wzmocnienie wspomagania kierownicy, sprawiając iż obraca się o wiele łatwiej niż w trybie sportowym. Natomiast jeśli oczekujemy oszczędności, to mamy do dyspozycji tryb „efficiency”. Ten, w chwili kiedy odpuścimy pedał gazu, redukuje nam bieg do trybu „neutral” co w klasycznych automatach jest niemożliwe.



Audi A3 ma także ciekawe wnętrze. Testowany egzemplarz rozpieszczał nas skórzanymi, wygodnymi fotelami z elementami alkantary. Do dyspozycji mieliśmy również nagłośnienie Bang&Olufsen, GPS i czy rozbudowany komputer pokładowy. Umożliwiał on całe spektrum ustawień.  Mogliśmy dobierać np. tryb ustawień silnika albo regulować sposób doświetlania wnętrza samochodu. Ciekawie umiejscowiony jest ekran. Po wejściu do samochodu jest niewidoczny, dopiero w momencie uruchomienia silnika wysuwa się ze środkowej części deski rozdzielczej. Audi A3 ma ograniczoną ilość przełączników. Większość ustawień dokonujemy przy pomocy jednego pokrętła i kilku przycisków na środkowym panelu przy lewarku skrzyni biegów. Wnętrze jest nowoczesne i oryginalne. Oferuje komfort na przednich fotelach, natomiast z tyłu nie rozpieszcza. Ale to 3 drzwiowy hatchback, więc nie oczekujmy na tylnej kanapie przestrzeni. Ma całkiem spory bagażnik - 365 litrów pozwala na przyzwoity załadunek.

Audi A3 jest dynamiczny. Wygląda nowocześnie. Potrafi sprawić sporo frajdy kierowcy. Według nas to ciekawa propozycja dla osób młodych wiekiem i duchem. Z tym silnikiem oraz skrzynią kosztuje w zależności od wersji, 113 800 zł (Attraction) i 122 600 zł (Ambition i Ambiente). Z tym, że to ceny podstawowe. Jeśli chcemy doposażyć auto i zapewnić sobie komfort chociażby opisywanej wersji musimy liczyć się z wydatkiem powyżej 160 tysięcy zł.


Dodał(a): Rafał Czwartek 21.03.2013