Moto Show

Czas na najpiękniejsze i najbardziej podniecające motocykle świata. Zobacz jednoślady, które wzbudzają zachwyt niczym modelki na pokazie Victoria's Secret.
motocykle yamaha
LOTUS C01

Dzień dobry, poznaj prawdopodobnie najpiękniejszy motocykl w historii ludzkości: połączenie smukłej urody retro z najnowocześniejszymi technologiami, wyczarowane przez słynnego niemieckiego projektanta Daniela Simona. Inspiracją był dla niego majstersztyk z Anglii, czyli Lotus 49, legendarny bolid F1 z lat 60. ub. wieku. Zasilany zmodyfikowanym silnikiem KTM o pojemności 1195 cm3 motocykl ma moc 200 KM, co przy masie wynoszącej jedynie 180 kg czyni go szybkim niczym pocisk rakietowy V2 pędzący w stronę Wysp Brytyjskich. Powstanie zaledwie 100 takich pojazdów, każdy to wydatek ok. 440 000 zł.

CATERHAM BRUTUS 750
1Caterham-Brutus-750.jpgPierwszy raz może być naprawdę wspaniały. Dowodzi tego motocyklowy debiut tej założonej w 1973 r. brytyjskiej firmy, dotąd specjalizującej się w tworzeniu genialnych samochodów sportowych. Brutus to 235–kilogramowy twardziel przez samych twórców nazywany „SUV-em wśród motocykli”, który ma zachwycać tak podczas jazdy po asfalcie, jak i w terenie. Co ciekawe, radość z jego posiadania będzie trwać niezależnie od pory roku – jeśli jesteś złotą rączką, możesz zamknąć się w garażu i dzięki specjalnemu zestawowi akcesoriów w kilka godzin przerobisz go na... skuter śnieżny. Cena nie jest znana, lecz my już dziś zaczynamy oszczędzać na jedzeniu, używkach oraz naszych kobietach i zbierać środki na jego zakup.

SUZUKI HAYABUSA 1300

1SUZUKI-HAYABUSA.jpgW roku 1999 firma z miasta Hamamatsu postanowiła stworzyć bezkompromisową hiperszlifierkę, czyli najszybszy seryjny ścigacz świata zjadający konkurencyjne motocykle tak sprawnie, jak głodny Japończyk miseczkę zupy miso. Oto najnowsza wersja tego pojazdu, który wciąż nie przestaje zachwycać wytrawnych miłośników naprawdę szalonej jazdy. Czy Hayabusa wciąż jest brzydka? Tak, lecz przecież tu stylistyka jest całkowicie podporządkowana zasadom aerodynamiki, pozwalając na wykorzystanie potencjału tej piekielnej maszyny. A ten powala na łopatki: silnik 1340 cm3 wytwarza ponad 170 KM mocy, umożliwiając rozpędzenie się do pierwszej setki w ok. 2,5 s i osiągnięcie prędkości rzędu 300 km/h. Cena: 59 000 zł

DUCATI DIAVEL DARK

1DUCATI-DIAVEL-DARK.jpgMaszyna z włoskiej Bolonii to iście diaboliczne połączenie motocykla typu cruiser (czyli wygodnego jednośladu o zacięciu turystycznym) z szatańskimi możliwościami (silnik 1198 cm3 dysponujący mocą aż 162 KM). Pojazd naszpikowano futurystycznymi technologiami, takimi jak układ Ride–by–Wire elektronicznie łączący manetkę gazu z silnikiem i umożliwiający kierowcy wybór odpowiedniej w danym momencie charakterystyki jazdy. A wszystko to skąpane w eleganckiej gustownej i złowróżbnej czerni. Cena: 73 000 zł

MV AGUSTA BRUTALE 800 DRAGSTER

1MV-AGUSTA-BRUTALE-800-DRAG.jpgTa ważąca 167 kg maszyna ma silnik o pojemności 798 cm3 produkujący 125 KM. Cel projektujących ją Włochów był jasny: radykalne zawieszenie oraz zaawansowana elektronika mają przenosić moc na tylne koło w sposób, który nie śnił się filozofom. W ten sposób powstał motowojownik, którego środowiskiem naturalnym są wyścigi równoległe – stoisz obok przeciwnika, patrzysz z pobłażaniem na jego pogardliwą pewność siebie, po czym ruszacie, a on może co najwyżej powąchać spaliny z twego wydechu. Cena: ok. 56 000 zł

HARLEY DAVIDSON FAT BOB

1harley-davidson-fat-bob-.jpgChoć świat opanowała obsesja bycia lekkim, zgrabnym i szczupłym, jankesi z Milwaukee mają to gdzieś. Szanujemy ich za to! Oto agresywny mocarz, który na ulicy przypomina Roberta Burneikę wpuszczonego na ring MMA. Fajne są grube opony. Fajny nieposkromiony silnik o pojemności 1690 cm3 z łatwo-ścią poruszający 305–kilogramową masę motocykla. Fajna jest geometria podwozia czyniąca motor zaskakująco zwin-nym na zakrętach. W sumie to zdecydowanie najfajniejszy ze wszystkich współczesnych Harleyów. Cena: 57 000 zł

TRIUMPH THRUXTON
1TRIUMPH-THRUXTON.jpgPięć dekad temu w Wielkiej Brytanii narodził się café racer – lekki i szybki motocykl, którym właściciel krążył od jednej modnej kawiarni do drugiej, wzbudzając powszechny zachwyt urodą mechanicznego rumaka. Maszyna nazwana na cześć toru wyścigowego w angielskim Thruxton tworzona jest w takim właśnie duchu –  nostalgicznie uroczą stylistykę łączy z technonowinkami, na czele z silnikiem 865 cm3 o mo-cy 69 KM. Jak na rasowego café racera przystało, jest jednoosobowy, choć po demontażu plastikowej nakładki w tylnej części siedziska nie zabraknie tu miejsca dla seksownej pasażerki. Cena: ok. 46 000 zł

GAS GAS EC RAID 450
1GAS-GAS-EC-RAID-450.jpgOto sprzęt, na którym nawet największy fajtłapa wyglądał będzie niczym twardziel startujący w Rajdzie Dakar – cudo z Hiszpanii tworzone jest wedle podobnych kryteriów co ścigające się tam maszyny. Znajdziesz tu m.in. niezawodny silnik o pojemności 450 cm3, mocarny widelec przedni o skoku aż 305 mm, trzy zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 32 l oraz kevlarowe osłony chroniące przed uderzeniami o głazy. Wszystko to przy masie ledwie 123 kg. Cena: ok. 84 000 zł 

HONDA GOLD WING F6C

1HONDA-GOLD-WING-F6C.jpgJest wielka, mocna, imponująca i wzbudzająca respekt niczym Sokół Millennium z „Gwiezdnych wojen”. Japończycy odchudzili nieco swój turystyczny krążownik Gold Wing (ukochany przez nudnych brzuchatych emerytów), zdarli z niego plastikowe owiewki, a zawieszenie, pozycję kierowcy i hamulce zmodyfikowali pod kątem bardziej agresywnej jazdy. W ten sposób powstał ekscytujący pojazd kategorii power cruiser, czyli coś dla prawdziwych facetów wiedzących, jak korzystać z dobrodziejstw potężnej maszynowni o pojemności 1832 cm3 generującej moc 118 KM.
Cena: 85 000 zł

Artykuł pochodzi z magazynu CKM nr 5/2014

Dodał(a): Michał Jośko/ fot. mat. prasowe Poniedziałek 16.06.2014