Mitsubishi L200

Samochód do zadań specjalnych. Jest jednym z najpopularniejszych pickupów w Polsce. Dźwiga jak strongman, jeździ po wymagającym terenie.
6.jpg


Jest prawdziwym twardzielem, który może pomóc w wielu sytuacjach. Pociągnąć ciężką przyczepę, proszę bardzo. Przewieźć drewno na opał, nie ma problemu. Ale jeśli jesteś mieszczuchem i chcesz pojechać do kina w galerii handlowej parkując na ciasnym parkingu, to raczej nie licz na L200.

STRONGMAN
Kto jeździ pickupami? Ludzie mieszkający poza miastem? Miejscy lanserzy lubiący mieć duży i męski samochód? Każdemu według potrzeb. Ja, mając przyjemność testować to auto, większość czasu niestety spędziłem w mieście. Przyznam, że jazda po ulicach czy parkowanie, nie należą do przyjemnych. Ale jeśli tylko musisz liczyć na samochód, który ma dźwigać ciężki i mało poręczny towar, którego przewiezienie chociażby samochodem kombi jest niemożliwe, to L200 przyda Ci się na pewno. Na skrzynię wrzucić można prawie tonę bagażu, nie musząc dbać oczywiście czy przewożony załadunek nie porysuje Ci bagażnika. Uciągnie przyczepę ważącą do 3 ton, to około 1000 kg więcej niż waży sam L200. To prawdziwy siłacz, pomocny w wielu pracach, zawodowo czy prywatnie. Poza towarem, testowe Mitsubishi L200 w swojej kabinie, do której można dostać się czterema drzwiami, może wozić 5 osób.

Jazda nie należy do komfortowych, ale nie komfortu tu szukamy. Kabina jest surowa i przestronna, a odczucia z jazdy są bardziej jak z ciężarowego samochodu. I nic w tym dziwnego, ponieważ L200 jest rejestrowany jako samochód ciężarowy. Lewarek skrzyni biegów nie pozbawia nas tego poczucia. Jest chyba trzy razy dłuższy niż w osobówkach. Do tego obok drugi, krótszy odpowiada za zmianę sposobu napędu na jedną lub dwie osie. Mimo swoich właściwości i przeznaczenia, Mitsubishi L200 nie jest pozbawione takich udogodnień jak wskaźnik kierunku jazdy, klimatyzacja, radio, tempomat, które można obsługiwać za pomocą przycisków w kierownicy. Za tylnymi siedzeniami jest pionowa szyba otwierana elektrycznie, zresztą jak wszystkie pozostałe w kabinie. Jak już pogodziłem się z faktem, iż jazda tym samochodem daje inne korzyści niż komfort znany z osobówek, doceniłem jego możliwości jazdy w terenie. Napęd Super Select 4WD, umożliwia jazdę z napędem stałym 4x4 przy każdej prędkości i nawierzchni. Pozawala tym olbrzymem wjechać w naprawdę ciężki teren. Nie straszne mu koleiny, błoto, śnieg, wzniesienia czy zjazdy. On ma dźwigać i pokonywać teren niedostępny dla każdego i to potrafi bardzo dobrze. Pojemność skrzyni to prawie 1000 litrów. Jest przystosowana do wożenia ciężkich i dużych towarów. Nie trzeba dbać o to aby zabezpieczać skrzynię przed transportem twardych przedmiotów. Ona właśnie do tego służy.  Dostęp do skrzyni jest tylko z zewnątrz poprzez uniesienie potężnej klapy. W testowej wersji, miałem do dyspozycji 5 biegową, manualną skrzynię biegów, silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 178 KM.

Mitsubishi L200 może się podobać. Ma ciekawe kształty nadwozia. Progi ułatwiające wsiadanie czy wysiadanie z kabiny. Wygląda na mocny samochód i takim jest w rzeczywistości. Są osoby, dla których pickup to styl życia. Najlepiej czują się takim samochodzie. Ale według mnie to po prostu idealne rozwiązanie dla osób mieszkających w trudniej dostępnym terenie poza miastem, lub osób w mieście, ale często wożących ze sobą ciężkie ładunki.  

Dodał(a): Rafał Poniedziałek 30.04.2012