Jak prowadzić bolid BMW
Nie jest okrągła. Nie
ma klaksonu. Kierownica bolidu F1 BMW Sauber, którym ścigał się Robert Kubica, przypomina bardziej panel sterujący myśliwca
stealth niż podstawowy element każdego samochodu. I nic dziwnego, bo obracanie
kół jest tylko jedną z jej wielu funkcji! Kosztuje 90 tys. zł, jest zbudowana
m.in. z tytanu, aluminium i włókien węglowych. Tak naprawdę to komputer i
centrum kontroli wyścigówki, projektowane indywidualnie dla każdego teamu, a
nawet kierowcy. Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy skróconą instrukcję
obsługi kierownicy modelu BMW. Ufamy, że zdołasz zapamiętać położenie i
funkcje wszystkich 25 przycisków, przełączników i łopatek...
WYŚWIETLACZ
1. Pokazuje m.in. aktualną prędkość i bieg bolidu. Lampki po bokach sygnalizują odpowiednim kolorem, gdy sędziowie wywieszają podczas wyścigu żółtą, czerwoną lub niebieską flagę
PRZYCISKI
2. Bieg jałowy (luz)
3. Dopływ napoju
4. Zgłoszenie kłopotów z bolidem
5. Wyłączenie czujnika X
6. Balansowanie hamulców
7. Potwierdzenie przyjęcia wiadomości
8. Zatrzymanie w pit–stopie
9. Pełne zasprzęglenie
10. Wyłączenie czujnika Y
11. Uruchomienie radia
12. Chwilowe zwiększenie obrotów silnika
13. Ograniczenie prędkości w pit–stopie
PRZEŁĄCZNIKI
14. Podstawowe ustawienia mechanizmu różnicowego (tzw. dyferencjału)
15. Ustawienia dyferencjału do wejścia w zakręt
16. Ustawienia dyferencjału na wyjście z zakrętu
17. Tempomat (stosowany tylko w czasie testów i pokazów)
18. Regulowanie obrotów silnika
19. Dopasowanie rodzaju opon
20. Regulowanie czułości sprzęgła
21. Ustawienie mieszanki paliwa
22. Charakterystyka pedału gazu
ŁOPATKI ZA KIEROWNICĄ
23. Wrzucenie niższego biegu
24. Wrzucenie wyższego biegu
25. Sprzęgło (używane tylko do ruszania z miejsca)