Hyundai Veloster

Hyundai Veloster to ukłon w stronę młodych kierowców, którzy oczekują od auta braku kompromisów czy sztampowych rozwiązań. Nie mniej jednak zainteresować może wszystkich, których nudzą szablonowe auta.
Hyundai Veloster

Na naszym rynku pojawiły się jednocześnie trzy nowe modele tego koreańskiego producenta. Elantra, i40 oraz Veloster.  I właśnie ten ostatni postaram się Wam przedstawić.

COUPE czy HATCHBACK ?

Podczas prezentacji nowych modeli Hyundai, na wspaniale przygotowanym torze niedaleko Kazimierza Dolnego, miałem okazję przetestować każdy z nich. Zdecydowanie największe wrażenie zrobił na mnie Veloster. Jego sportowy duch najlepiej współgrał z możliwościami, jakie oferował tor. Jazda prawie bez ograniczeń! Slalom po macie polewanej wodą, czy wchodzenie w ostre zakręty z prędkością znacznie powyżej 100 km/h to duży sprawdzian dla samochodu. Czy Veloster go zdał? O tym później. Na początek coś o jego walorach zewnętrznych. Muszę przyznać, że prezentuje się znakomicie. Ma bardzo agresywną, muskularną i sportową sylwetkę. Nadwozie jednoznacznie określa ambicje Velostera. Jest nowocześnie i oryginalnie zaprojektowany.  Największą niespodzianką tego auta jest unikalna konfiguracja drzwi, 1 + 2 (1 po stronie kierowcy, 2 po stronie pasażera). W takim razie to coupe czy hatchback? To połączenie jednego i drugiego. To kolejny dowód na to, że granice nie istnieją! Można łączyć dwa typy nadwozia w sposób oryginalny i odważny. I właśnie takie auta zasługują na zainteresowanie i uznanie.  Jego nowoczesny design ma swój dalszy ciąg we wnętrzu. Auto może być wyposażone m. in. w nowoczesny system audio&video z 7” kolorowym wyświetlaczem TFT i Bluetoothem, kluczyk zbliżeniowy oraz przycisk START/STOP. Warunki nie są ani zbyt komfortowe ani spartańskie. Całkiem wygodnie podróżować może czterech pasażerów, chociaż podpowiem, że lepiej zajmować miejsce z przodu, a najlepiej za kierownicą! Pojemność bagażnika to 320 l, więc nie pomieści masywnego bagażu. Ale Veloster zrewanżuje się czymś innym. Czymś do czego został stworzony. Do dynamicznej jazdy!

SPORTOWY DUCH

Hyundai Veloster wprowadzony został z jedną jednostką napędową 1,6 GDI o mocy 140 KM. Rozpędza się do 201 km/h, a „setkę” osiąga w 9,7 sekundy. Chciałoby się więcej? Zapewne tak. Ale zaufajcie mi, to auto oferuje naprawdę dużą przyjemność z jazdy nawet w ekstremalnych warunkach. A właśnie w takich zapoznawałem się z nowym „dzieckiem” Hyundaia. Jazda na pograniczu przyczepności to przywilej obecności na profesjonalnie przygotowanym torze. Na naszych ulicach proponuję jednak nie szukać jego granic możliwości. W każdym bądź razie stać go na wiele. Jego zawieszenie oraz kontrola trakcji dba o przyczepność i pewną jazdę. Wrzucając mały kamyk do ogródka wspomnę, że przy dużych prędkościach nagły ruch kierownicą powoduje lekki przechył oraz delikatne myszkowanie tyłu, ale nie ma to wpływu na bezpieczeństwo i ogólne zachowanie auta. Veloster pokonuje zakręty, nawet przy dużych prędkościach, oferując kierowcy pewność, ale i dreszcz emocji. A właśnie o emocje tu chodzi wsiadając do tego auta.


Dodał(a): Rafał Piątek 26.08.2011