2,5 litrowa V6 w motocyklu

Po 11 latach prac nad prototypami czeski producent rozpoczyna sprzedaż FGR Midalu, naked bike’a zbudowanego wokół silnika V6 o pojemności 2442 centymetrów sześciennych.
03_motocykl_midalu_2016.jpg


Mała czeska firma, która jeszcze 25 lat temu zajmowała się produkcją balustrad i schodów w 2011 roku pokazała pierwsze prototypy motocykla z silnikiem V6, który zrobił sporo zamieszania, głównie w Internecie. Celem projektu było stworzenie wyjątkowego, luksusowy, a także komfortowego, sześciocylindrowego motocykla klasy naked bike. Po 5 latach oczekiwania FGR Midalu pojawił się w sprzedaży.

Dostępne opcje nie powalają. Klienci mają do wyboru dwie wersje karbonu, kolor przedniego widelca, twardość  siedzenia oraz barwa nici jakimi jest ono obszyte, ale przecież nie o opcje tu chodzi, tylko o osiągi.

slide_0.jpg

Strona producent jest oszczędna w informacjach. Silnik to czterosuwowa jednostka V6 chłodzona cieczą, o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder. Pojemność 2442 centymetrów sześciennych. Rama z kratownicy stalowej, zawieszenie Öhlins, hamulce Brembo, waga na sucho 262 kilogramów. To tyle ze strony producenta.



Najbardziej interesujących informacji brakuje. Moc silnika jest oceniana na 240 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy od 160 do 220 niutonometrów w zależności od źródła. Prędkość maksymalną szacuje się na około 300 km/h. Cena na jaką można wpaść w sieci oscyluje w okolicy 520 000 złotych. Trochę dużo za motocykl, którego osiągów nie podaje strona producenta.





Dodał(a): Robert Dzięgielewski / fot.: motofgr.com Piątek 28.10.2016