Moto

Czwartek 18.12.2014, fisci / fot.: barnardb7.com

Super auto z RPA - Barnard BTR700

Co powstanie gdy połączysz bolid z wyścigów LeMans i amerykański muscle car? Barnard BTR700 o mocy 700, 1 100 lub 2 000 koni mechanicznych.

barnard-btr-700.jpg
Sportowe bolidy produkują Szwedzi, Włosi, nawet Polacy. Ale czy spodziewałbyś się super szybkiego auta z Republiki Południowej Afryki? Kolejny kraj wpisuje się na listę niewielkich manufaktur tworzących wielkie dzieła.

Chris Barnard ma firmę ochroniarską, z której zyski od 40 lat gwarantują jego rodzinie godziwe życie. Dzięki temu może poświęcić się swojej pasji – motoryzacji. Jednak nie zalicza przejazdów kolejnymi super autami, nie kolekcjonuje ich w przepastnym garażu. On chce je tworzyć! Marzy mu się połączenie muscle cara z bolidem LeMans.

Trwa to co prawda już dosyć długo, bo 12 lat, ale efekty jego ciężkiej i skrupulatnej pracy są spektakularne. Do wyboru będą trzy wersje super samochodu na bazie monokoku Porsche 962 Group C Le Mans, którego plany pozyskano w 2002 roku. Modele BTR 700, BTR 1100 i BTR 2000 różnić się będą mocą, ilością biegów, turbinami oraz wolumenem. Ilość koni mechanicznych zawarta jest w nazwach, natomiast najsłabszy będzie miał pięć przełożeń, mocniejsze – po cztery. Silniejsze dostaną również podwójne turbiny i będą wyprodukowane w 10 egzemplarzach rocznie każdy. „Siedemsetka” nie ma takich limitów. Wszystkie trzy dostaną 7-litrowe silniki  V8 od General Motors oraz napęd na tylne osie.



Auta nie będą miały homologacji drogowej, zatem poszaleć będzie można jedynie na torze. Ale na ulicach i tak nie można by było w pełni wykorzystać ich możliwości. Wnętrze pojazdu będzie surowe, ale bardzo wygodne. Wszelkie wskaźniki i przełączniki mają być pod ręką. Mimo wielu kontrolek, nie będzie tych odpowiadających za ułatwienie jazdy. Żadnych systemów wspomagających, tu liczyć się będą umiejętności kierowcy. Chris twierdzi jednak, że auto wiele wybacza, więc nie trzeba przechodzić specjalnych kursów.