Moto

Wtorek 03.02.2015, fisci

Nowe Ferrari - 488 GTB

Najnowsze dziecko koncernu z Maranello będzie jeszcze mocniejsze, piękniejsze, bezpieczniejsze i bardziej zadziorne. Nawiązuje do legendarnego modelu 308 GTB, który był pierwszym bolidem z centralnie osadzoną V8.

ferrari-488.jpg
Najnowsze Ferrari 488 GTB (Gran Turismo Berlinetta) będzie z kolei pierwszym autem z Maranello z turbodoładowanym silnikiem V8 osadzonym centralnie. Zastąpi nieziemski model 458, ale będzie podobno jeszcze bardziej kosmiczny od poprzednika.

Wartość 488 wzięła się od pojemności w cm3 każdego z ośmiu cylindrów nowego silnika. Pojemność zmniejszono do 3,9 litra, ale wzrosła moc. Teraz wynosi 650 koni mechanicznych (Ferrari 458 miało moc 562 KM, a model Speciale – 597 KM). Podwójnie doładowana jednostka rozpędzi bolid do 100 km/h w równe 3 sekundy. Maksymalną prędkość fabryczną ustalono na 328 km/h. Napęd na tylną oś przekaże siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna. Nowe cacko, mimo zawrotnych osiągów, zużywa mniej paliwa. Katalogowe spalanie Ferrari 488 to 9,5 l/km, osiągnięte między innymi dzięki systemów stop-start.



Dużo zmieniło się w aerodynamice. Na lepsze rzecz jasna. Przednie wloty, nawiązujące do wspomnianego Ferrari 308 GTB, aktywne elementy z tyłu auta oraz specjalna konstrukcja podwozia – to główne czynniki poprawiające przyczepność aż o 50% w porównaniu do modelu 458. W środku trochę zmian. Inna jest deska rozdzielcza, przełączniki, wloty powietrza. Bez zmian pozostała kierownica.

Układ jezdny jak zwykle jest na najwyższym poziomie. F1-Trac kontroluje zawieszenie w celu poprawienia trakcji, Side Slip Control 2 odpowiada za aktywne zawieszenie, co zapewnia lepsze wyjście z zakrętów, z kolei E-Diff to elektronicznie sterowany dyferencjał.

Premiera Ferrari 488 GTB odbędzie się podczas Geneva International Motor Show 2015, odbywających się od 5 do 15 marca, gdzie zobaczymy gorące premiery motoryzacyjne 2015. Cena Ferrari 488 GTB nie jest jeszcze znana.