Moto

Piątek 06.06.2014, ps / fot. mat. prasowe

Elektryczne Pikes Peak

W tegorocznym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado firma Mitsubishi zamierza zwyciężyć w klasyfikacji... zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym

skala1SG.jpg
Legendarny wyścig Pikes Peak International Hill Climb, znany jako wyścig do chmur, to coroczna impreza motoryzacyjna, której uczestnicy ścigają się na szczyt góry Pikes Peak. Pierwszy wyścig odbył się w 1916 roku, a w 2014 roku zostanie rozegrana jego 92 edycja. Wyścig rozpoczyna się na wysokości 2 862 metrów i przez 156 zakrętów na morderczej trasie o łącznej długości 20 kilometrów prowadzi do mety usytuowanej na szczycie Pikes Peak na wysokości 4 301 metrów. Zawodnicy pokonują różnicę wysokości wynoszącą 1 439 metrów, walcząc ze zmianą ciśnienia atmosferycznego, temperatury powietrza i innymi niesprzyjającymi warunkami pogodowymi. Startujące pojazdy podzielone są na wiele kategorii m.in. w zależności od napędu.



W tym roku zmagania zaczną się 23, a zakończą 29 czerwca. Zespół Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystartuje w dwóch elektrycznych wyścigówkach MiEV Evolution III. Mają one sterowany elektrycznie układ napędu na cztery koła z czterema silnikami o budzącej podziw łącznej mocy 450 kW (ok. 612 KM). Japońska firma od dwóch lat (2012 i 2013) ściga się w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym, zajęła dwa razy drugie miejsca, a teraz liczy na zwycięstwo w nowej klasyfikacji zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym Electric Modified Division.

skala3.jpg
Hiroshi Masuoka, kierowca i kapitana zespołu mówi: “W tym roku już po raz trzeci stajemy na starcie Pikes Peak, a naszym celem jest zwycięstwo. MiEV Evolution III to ulepszona wersja zeszłorocznej maszyny; samochód dzięki modyfikacjom silników, aerodynamiki i opon oferuje dużo lepsze osiągi w zakrętach. Doskonała dynamika to również zasługa zastosowania rewolucyjnego systemu kontroli dynamiki pojazdu S-AWC.”

W ubiegłym roku wyścig wygrał wielokrotny rajdowy mistrz świata Sébastien Loeb ustanawiając nowy rekord trasy rewelacyjnym rezultatem 8:13,878 min. Jechał Peugeotem 208 T16. Piąty w generalce i najszybszy w klasyfikacji aut elektrycznych był  Nobuihiro Tajima ze stratą 1.32,652 do zwycięzcy. Hiroshi Masuoka z Mitsubishi zajął wtedy 11 miejsce w generalce - stracił do Loeba 2.07,888.
skala2.jpg