Lifestyle

Piątek 08.02.2019, Jakub Rusak/ fot. istockphoto.com

Jakie alkohole w 2018 roku Polacy pili najchętniej

Być może cię to zdziwi, ale liderem w tym zestawieniu nie jest wódka, choć znajduje się ona na podium.

iStock-638669680.jpg
Nielsen przygotował zestawienie dziesięciu alkoholi, które w 2018 roku były przez Polaków pite najczęściej i najchętniej. Co istotne jednak, ranking dotyczy tylko sprzedaży detalicznej i nie uwzględnia trunków zamawianych przez Polaków w knajpach ani też tych spożywanych w trakcie imprez masowych. Wówczas być może wyniki byłyby nieco inne, choć sądzimy, że lider rankingu i tak by się nie zmienił.

A jest nim zdecydowanie piwo, na które w Polsce wydaliśmy w 2018 roku dokładnie 16,7 mld złotych. Do tak gigantycznej sprzedaży złocistego trunku przyczynił się długi sezon z dobrą pogodą trwający w zasadzie od kwietnia do października oraz mundial w Rosji. Pewnie gdyby doliczyć do tego piwo kupowane w knajpach wspomniana kwota zwiększyłaby się o kilka ładnych miliardów. Co ciekawe, wśród wszystkich piw kupowanych przez Polaków, jednym z hitów okazały się piwa bezalkoholowe, które zanotowały 80-procentowy wzrost względem poprzedniego roku.

Drugim najchętniej kupowanym alkoholem w 2018 roku była wódka – głównie klasy premium, ale także małpki o pojemności do 200 ml, najczęściej smakowe (cytrynowe, wiśniowe, pigwowe, malinowe). Na wódkę w zeszłym roku wydaliśmy ponad 11 mld zł.

Podium zamyka natomiast whisky, na którą Polacy wydali w 2018 roku 2,3 mld zł. Dalej znajdują się wina stołowe (najpopularniejsze – Prosecco i Cava), brandy oraz wermuty, likiery, wina deserowe i rum.