Wiemy, ile zarobił YouTube na reklamach

Alphabet będący właścielem takich gigantów jak Google czy YouTube po raz pierwszy podał precyzyjne kwoty dotyczące przychodów z reklam. A te naprawdę robią wrażenie.
iStock-458640785.jpg

Wszyscy mają świadomość, że internet stoi reklamą, która generuje zysk. Co ciekawe, przychody z reklam nie tylko osiągają astronomiczne sumy, ale też cały czas rosną.

I tak YouTube w 2017 roku zarobił na sponsorowanych treściach 8,1 mld dolarów. Rok później firma zanotowała przychód w wysokości 11,1 mld dolarów, natomiast 2019 YouTube zamknął inkasując 15,1 mld dolarów. Najwięcej YouTube zarabia na reklamie marek i bezpośrednich odpowiedziach w stylu „kliknij by kupić”.

CZYTAJ TAKŻE: JEDNAKOWE ŁADOWARKI ZA PÓŁ ROKU. JEST DECYZJA


Z kolei płatne subskrypcje przyniosły potentatowi informatycznemu okrągłą sumkę w wysokości 3 mld dolarów. Oznacza to, że serwis YouTube zanotował wzrost o 36% w stosunku do 2018 roku i spektakularny skok o 86% od 2017 roku. 

Wciąż jednak największym generatorem zysków jest Google. Roczny bilans najpopularniejszej wyszukiwarki to – bagatela 98 miliardów dolarów. Całkowity dochód koncernu Alphabet wyniosół 161 miliardów dolarów i był niższy niż przewidywano, co momentalnie spowodowało spadek cen akcji. 


Dodał(a): Adam Barabasz / fot. iStock Wtorek 04.02.2020