Ranking Forbesa. Najbardziej wpływowi polscy influencerzy

"Influenza" po angielsku oznacza grypę, co dobitnie podkreślił w utworze o takim tytule Taco Hemingway. I rzeczywiście zjawisko influencerów można nazwać grypą, a nawet rakiem, który zjada mózgi polskiej młodzieży.
influenza.png
Forbes od lat ma zwyczaj publikowania rankingów, w których znajdują się najznamienitsze osobowości tego świata. Od obrzydliwie bogatych facetów z kryzysem wieku średniego, po – jak się okazuje – influencerów wątpliwej znamienitości, mówiących nam jak mamy żyć, choć sami egzystują bardziej w sieci niż w rzeczywistości.

Nawet fani celebrytów przyznają, że ich rekomendacje wpływają na nich jak ścieki do Wisły. Są nimi zalewani z każdej strony, ale na szczęście potrafią sami odróżnić szambo od wód Grenlandii. Tym samym, zamiast kupować produkt, za którego reklamę “wpływowicz” dostał okrągłą bańkę, wolą kierować się własnym doświadczeniem.

Oczywiście wśród osobistości polskiego internetu znajdą się perełki takie jak Robert Lewandowski, który zajął zaszczytne pierwsze miejsce. Do piłkarza, który cieszy się uznaniem na całym świecie, nie można się przyczepić, bo świetnie kieruje swoją karierą, a przy tym jest wyjątkowo skromny i nie gwiazdorzy, w przeciwieństwie do niektórych kolegów z murawy.


Między nim a jego żoną stanęło sześcioro influencerów/youtuberów znanych głównie z tego, że są znani. Anna Lewandowska zajęła ósme miejsce w zestawieniu. Za nią znów mamy kilkoro youtuberów, pomiędzy których wcisnęła się aktorka Julia Wieniawa (12. miejsce), a za którymi stoi koleżanka z branży "Lewej" – Ewa Chodakowska (14. miejsce) i kolejno podróżniczka Martyna Wojciechowska (15. miejsce).

Rzeczywiście, spora część pań w zestawieniu Forbesa zasłużyła na swoje miejsce w szeregu. Można do nich zaliczyć także Maffashion (17. miejsce), która otworzyła drzwi do second-handów, a wyszła z nich ubrana w stylizacje od najlepszych projektantów. Tym samym przetarła drogę innym dziewczynom nazywanych już archaicznie “szafiarkami”.


Dalej mamy Dżoanę Krupę (18. miejsce), która też zapracowała na swój sukces, kolejnych youtuberów, Magdę Gessler (22. miejsce), bez której świat nie były tak smaczny, CLEO (23. miejsce), dzięki której "wiemy jak nasze na nas działa"  i naszego faworyta Krzysztofa Gonciarza (24. miejsce). Człowieka renesansu, który był youtuberem, zanim to stało się modne, trzeba docenić za całokształt twórczości i chociażby ostatnią walkę z "niegrzecznymi ciężarówkami".


Nie ma jednak wątpliwości, że w całym rankingu Forbesa dominują młodzi youtuberzy (często przed 30) tworzący treści trafiające przede wszystkim do najmłodszych internautów. A przyciągnięcie przed ekrany pokolenia wychowanego na internecie nie bywa łatwiejsze niż przekonanie do siebie dojrzałego odbiorcy. W dużej mierze to właśnie dzieciaki nabijają im liczniki, dzięki którym znaleźli się w prestiżowym zestawieniu.

Poniżej prezentujemy ranking:
  1. Robert Lewandowski – piłka nożna
  2. Friz – youtube
  3. Stuu Burton – youtube
  4. Blowek – youtube
  5. Deynn – fitness
  6. Fit Lovers – youtube/fitness
  7. Sylwia Przybysz – youtube/muzyka
  8. Anna Lewandowska – fitness
  9. Little Monster – youtube
  10. Rezi – youtube
  11. Red Lipstick Monster – youtube/uroda
  12. Julia Wieniawa – film/muzyka
  13. Agnieszka Grzelak – youtube
  14. Ewa Chodakowska – fitness
  15. Martyna Wojciechowska – podróże
  16. Ola Nowak – youtube
  17. Maffashion – moda
  18. Joanna Krupa – moda 
  19. JDabrowsky – youtube
  20. Sylwia Lipka – youtube/muzyka
  21. Dawid Kwiatkowski – muzyka
  22. Magda Gessler – kuchnia
  23. CLEO – muzyka
  24. Krzysztof Gonciarz – "wszystko"
  25. Magda Bereda – youtube/muzyka


Dodał(a): Konrad Siwik / fot. Instagram Wtorek 01.09.2020