Pół miliona dolarów w 36 godzin – ogromny sukces twórców polskiej gry

Pomysł na grę wzorowaną na oryginalnych pracach Jakuba Różalskiego zdecydowanie trafił w gusta jej potencjalnych odbiorców. Na jego realizację twórcom „Iron Harvest” udało się zebrać ponad pół miliona dolarów w zaledwie 36 godzin!

ironh1.jpg

Zbieranie funduszy za pomocą tzw. crowdfundingu nie jest rzeczą łatwą, a jednak twórcom gry „Iron Harvest” udało się rozbić bank. Na zebranie kwoty 450 tysięcy dolarów dali sobie ponad miesiąc, jednak cel udało się osiągnąć już po zaledwie… półtorej doby. Czym właściwie jest „Iron Harvest” i dlaczego tak skutecznie porwał wyobraźnię graczy?

„Iron Harvest” ma być strategią czasu rzeczywistego. To jednak nie sam gatunek zagwarantował sukces, a świat, w którym będzie rozgrywała się akcja. Środowiskiem, w którym przyjdzie nam rywalizować, jest bowiem alternatywna rzeczywistość 1920+, stworzona przez artystę Jakuba Różalskiego. Patrząc na jego obrazy można by dojść do wniosku, że powstały w okresie, gdy swoje największe dzieła tworzyli klasycy polskiego realizmu, tacy jak Józef Chełmoński czy Maksymilian Gierymski. Podobnie jak obaj wymienieni, Różalski również lubuje się w realistycznym malarstwie pejzażowym. Z jednym wyjątkiem – sielskie życie na wsi jest zakłócone obecnością… mechów. Jak chociażby na załączonym obrazku:
W takiej właśnie rzeczywistości, łączącej tradycyjne formy walki z futurystycznymi, przyjdzie nam rywalizować. Gra ma być strategią czasu rzeczywistego, ale jej twórcy podkreślają, że kluczową rzeczą będzie wymyślenie odpowiedniej taktyki – dobry pomysł ma być tu bardziej znaczący od umiejętności odpowiednio szybkiego wydawania poleceń własnym jednostkom. W „Iron Harvest” będziemy mogli pokierować losami jednej z trzech frakcji – do wyboru będzie Imperium Saksońskie, Republika Polanii oraz „Ruswieci” (analogii względem prawdziwego świata tłumaczyć chyba nie trzeba). 
W procesie powstawania gry biorą udział znane postaci z branży – za muzykę odpowiada Adam Skorupa, który wcześniej pracował między innymi przy „Wiedźminie”, a także James „HelpingHands” Whiteside (mistrz ESL w grze „Company of Heroes 2”, którym mocno inspirują się twórcy „Iron Harvest”).

Gra ma trafić do sprzedaży w grudniu 2019 roku.




Dodał(a): Piotr Majewski / fot. youtube Czwartek 15.03.2018

Komentarze

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Komentarze (0)