Piwo, jakie pijesz, mówi sporo o twojej osobowości

Jeśli twoim wymarzonym sposobem na spędzenie piątkowego wieczoru jest spotkanie ze znajomymi, to prawdopodobnie lubisz też lagery. A przynajmniej tak mówią najnowsze badania.
iStock-506703782.jpg

Przeprowadziła je firma OnePoll na zlecenie browaru Founders Brewing Co., który postanowił sprawdzić, jakie cechy osobowościowe mają miłośnicy dwóch najpopularniejszych rodzajów piwa – lagerów i ALE. W tym celu przepytano 1000 osób i wyprowadzono z ankiet całkiem konkretne i szczegółowe wnioski.

Jeśli więc uwielbiasz lagery, to prawdopodobnie jesteś pewny siebie, punktualny i bardzo towarzyski. Przy tym wszystkim jednak jesteś też nadmiernie pracowity i zorientowany na osiąganie celów, co powoduje nadmierny stres i niepokój o przyszłość. Co ciekawe, te cechy według badania nie przekładają się na efektywność twojej pracy, ponieważ zarabiasz mniej niż miłośnik ALE. Mniej czasu w tygodniu poświęcasz też na dbanie o swoją tężyznę fizyczną (ok. 4 godziny).

Z kolei „przeciętny” miłośnik ALE to lubiący nowe wyzwania flirciarz, znacznie szczęśliwszy niż „lagerowiec". Znacznie też bardziej podatny na frustrację i onieśmielenie, a przy okazji lubiący być w samym centrum uwagi. „ALEowiec” poświęca też więcej czasu na sport (5 godziny tygodniowo) i zarabia nieco więcej, a jego wymarzonym sposobem spędzania wolnego wieczoru jest leżenie na kanapie i oglądanie telewizji lub czytanie książki (miłośnicy lagerów wolą spotkania z przyjaciółmi).

„ALEowcy” preferują też filmy dokumentalne, obyczajowe i animowane, podczas gdy „lagerowcy” wolą filmy przygodowe, akcji i thrillery. Ci pierwsi chętniej mieliby kota, a ci drudzy – psa.

I choć grupa 1000 osób to zdecydowanie zbyt mała próba, żeby wyciągać z tych badań daleko idące wnioski, to pewnie jakieś ziarno prawdy w nich jest. I pewnie ty też znajdziesz w sobie cechy, które będą pokrywać się z tymi opisami.

Dodał(a): Tomek Makowski/ fot. istockphoto.com Czwartek 10.01.2019