Pilsner Urquell w historycznych szatach

Jeszcze przed pierwszą wojną światową większość piwa sprzedawano jedynie w pubach, wprost z drewnianych beczek. Właściciele lokali, by wskazać jakie piwo serwują, wywieszali szyldy lub umieszczali na beczkach specjalne etykiety. Do takich oznaczeń nawiązuje limitowana edycja puszek piwa Pilsner Urquell, dostępna w sklepach od października.
Pilsner Urquell
Każda historia piwa to również historia opakowań, etykiet i oznaczeń, dzięki którym z łatwością można było rozpoznać konkretną markę. Nie inaczej jest z historią Pilsner Urquell. Choć jego smak i receptura są takie same od 172 lat, opakowania i ich design nieustannie się zmieniały. Często sami właściciele pubów, dystrybutorzy czy nawet barmani tworzyli własne etykiety i szyldy, by nie było wątpliwości, że w danym lokalu serwuje się piwo Pilsner Urquell.

To właśnie właściciele lokali oraz barmani byli jednymi z tych, którzy przyczynili się do niebywałego sukcesu Pilsner Urquell – jednego z najbardziej popularnych piw na świecie. W hołdzie tym wszystkim osobom powstała limitowana edycja puszek Pilsner Urquell, na której znaleźć można napisy odnoszące się do historycznych dystrybutorów piwa czy miast, w których dawniej sprzedawany był  złoty trunek z Pilzna.

Infografika_legenda-oznacze.jpg

Na puszkach znalazły się nazwiska dystrybutorów, takich jak Kriz Josef czy Oldtrich Bibrdik oraz czeskie miasta, w których dawniej sprzedawano Pilsner Urquell – Vinice Sumice czy Kladno. Nie zbrakło też nawiązań do najważniejszych miejsc i nazw związanych z 172-letnią historią złocistego trunku z Pilzna, takich jak „Zalozen v. Plzni”, „Mestanskeho Pivovar” czy „Prazdroj”.

Dodał(a): CKM.PL/mat. prasowe Wtorek 14.10.2014