Jak
pokazują dane PizzaPortal.pl, Polacy najchętniej zamawiają on-line pizzę wraz z
napojem – konkretnie pizzę capriciosa, a do picia Coca-Cola. Według statystyk serwisu
to najczęściej wybierany duet w dostawie. Jakie jeszcze połączenia smaków
lubimy i jak różnią się nasze gusta kulinarne w zależności od miejsca
zamieszkania?
Spośród włoskich przysmaków
zamawianych on-line zdecydowany prym wiedzie pizza – to aż 36% dań najchętniej
wybieranych z napojem. Jej najpopularniejsze rodzaje to: capricciosa,
margherita i hawajska. Jak pokazują dane portalu, pizzę najchętniej spożywamy
w towarzystwie Coca‑Cola. To właśnie na ten orzeźwiający napój najczęściej
decydują się użytkownicy platformy (37% wyborów), niezależnie od rodzaju
zamawianego dania. Co niektórym może wydać się zaskakujące, na pizzy od
klasycznego sosu pomidorowego wolimy czosnkowy. Natomiast wśród ulubionych
dodatków znalazły się pieczarki i szynka, następnie uplasowały się ananas i
salami.
Analizując kulinarne gusta Polaków,
trzeba wspomnieć o tym, że wraz z napojem upodobaliśmy sobie w dostawie także kebab,
ex aequo z potrawami azjatyckimi (z ryżem), które stanowią 11% zamówień. W
czołowej piątce znalazły się zyskujące coraz większą popularność burgery oraz
kurczak w różnych odsłonach.
Okazuje się jednak, że w zależności
od miejsca zamieszkania, smakują nam inne rzeczy. Duet: pizza i Coca-Cola jest
najpopularniejszy w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Lublinie. Warszawianie
najczęściej zamawiają Coca-Cola do dań kuchni azjatyckiej, wrocławianie do burgerów,
a łodzianie do kebabów. Z jedzenia z
dostawą do domu najchętniej korzystamy
w drugiej połowie tygodnia, a szczególnie w weekendy. I ten trend jest
jednakowy dla wszystkich wspomnianych miast.
Zamówienia składane na PizzaPortal.pl od czwartku do niedzieli
stanowią łącznie 62%. W naszej kulturze wspólne biesiadowanie to od zawsze
ważny element tradycji, podczas którego na stole nie może zabraknąć jedzenia i
napojów. Widzimy to także na PizzaPortal.pl, gdzie większość zamówień składana
jest na posiłki dla dwóch i więcej osób. Sprzyjają temu weekendy, kiedy klienci
PizzaPortal.pl szczególnie lubią celebrować wolne chwile z rodziną
i przyjaciółmi – mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.
Podobnego zdania jest Małgorzata Budnik, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services: W ramach akcji "Każdy dzień może
smakować wyjątkowo z Coca-Cola" prezentujemy markę jako towarzysza
codziennych posiłków w gronie bliskich. Cieszy nas fakt, że Polacy tak często
wybierają ten napój także przy zamówieniach on-line. Co ciekawe, blisko połowa
konsumentów PizzaPortal.pl zamawia napój o pojemności 1l, co stanowi najlepszy
dowód na wspólnotowość posiłków. Bo smakują one znacznie lepiej, kiedy dzielimy
się nimi
z przyjaciółmi i bliskimi przy wspólnym stole.
Na narzekania
osób twierdzących, że weekend trwa za krótko, marki PizzaPortal.pl
i Coca-Cola znalazły wspólne rozwiązanie. W każdy czwartek wybrane dania
wraz z napojem z portfolio Coca-Cola można zamówić z 20-procentowym rabatem.
Więcej informacji na stronie:
https://pizzaportal.pl/coca-cola/.