Podniebne kolosy

Gdyby Pudzian umiał latać, ludzie nie tworzyli by tego typu samolotów. A, że nie umie ...

samoloty

Antonov  An- 225 Mirja



Ten radzieckiej produkcji olbrzym jest największym latającym samolotem wyprodukowanym przez człowieka.  Dzięki sześciu silnikom Mirja może zabrać na pokład aż 240 ton ładunku. Długi na 84 metry, wysoki na ponad 18 metrów gigant, podczas godziny lotu transportowiec spala ok. 18 ton paliwa. Rozpiętość skrzydłem największego samolotu świata to 88 metrów. Wyprodukowano dwa egzemplarze Antonova 225. Używany jest tylko jeden, jego zasięg przy pełnym obciążeniu wynosi 4500 km. Podwozie samolotu posiada 32 koła. Waży raptem 200 ton.

boeing 747 8.jpg
Boeing 747 8l
Jego 76, 3 metra stawia go na drugiej pozycji wśród najdłuższych samolotów globu. Na pokład tego samolotu może wejść 581 pasażerów. W wersji towarowej możliwy jest załadunek o wadze 140 ton. Samolot napędzany jest czterema silnikami. Rozpiętością skrzydeł tego modelu to 68, 5 metra. Do konstrukcji samolotu zastosowano materiały kompozytowe.

Airbus 340.jpg
Airbus 340 – 600
Na jego pokład wchodzi 380 pasażerów. Długość samolotu wynosi to 75, 3 metra, rozpiętość skrzydeł 67,9. Ten piękny czterosilnikowy samolot niestety, ale furory nie zrobił. Jego konkurent mianowicie Boeing 777 posiada dwa silniki, dzięki czemu jest tańszy w eksploatacji.

Boeing 777.jpg
Boeing 777- 300 ER
Długi na 73, 9, szeroki na 64, 8 metrów jest największym dwusilnikowym samolotem pasażerskim świata.  Na jego pokład może wejść 300 pasażerów. Pierwsza wersja tego modelu Boeinga zadebiutowała w 1995 roku.  Silniki samolotu posiadają największą średnicę ze wszystkich, które kiedykolwiek zamontowano w pasażerskich statkach powietrznych.

Airbus 380.jpg
Airbus 380
Dwu pokładowy Airbus na pokładzie może pomieścić aż 853 pasażerów. W łudząco przypominającym wieloryba samolocie znajdują się dwa pokłady pasażerskie. Rozpiętość skrzydeł tego kolosa wynosi prawie 80 metrów przy 72, 7 długości. Posiadający olbrzymią powierzchnię samolot napędzają cztery silniki.  Samolot lata na pułapie 10 700 metrów.

Boeing 747 Dreamlifter.jpg
Boeing 747 LCF Dreamlifter

Dla jednym jest piękny dla innych paskudny. Jedno jest pewne jest niezwykle pojemny. Boeing używa go do transportowania wielkich, ale i oryginalnych części tudzież maszyn, chociażby kadłuby nowego dziecka amerykańskiego producenta mianowicie 787. Środkowa część samolotu ma większą średnicę, dzięki czemu możliwy jest załadunek tak wielkich rzeczy. Napędzany czterema silnikami.

Boeing 747 F.jpg Boeing 747 FCA
70, 5 metra przy rozpiętości skrzydeł 59, 7 pozwalają temu kolosowi transportować … wahadłowce. W zasadzie od zwykłych 747 różnią je tylko mocowania do wahadłowców na kadłubie.

An 124.jpg An 124
Kolejny przedstawiciel radzieckiej myśli technicznej. Długi na 69 metrów Antonov posiada sześcioosobową załogę, której rekordem jest załadunek oraz transport 171 tonowego ładunku. Rozpiętość skrzydeł tego kolosa wynosi 73, 3 metra. Porusza się na 24 kołach.


Dodał(a): Ostatni mohikanin Poniedziałek 27.02.2012