Najnowsze Porsche 911 Targa

Dwa nowe `Prosiaki` w wersji Targa ujrzały światło dzienne. 911 jak zwykle zachwyca seksowną linią, a w wersji ze składanym dachem wygląda jak zwykle – spektakularnie.
911-targa-2014.jpg


911 Targa 4 i 911 Targa 4S 2014 to najnowsze wersje kultowego już modelu produkowanego od 50 lat. Targa oznacza niepełny dach – samochód posiada tzw. słupek B (środkowy), ale ma możliwość zdemontowania `sufitu`. Takie połączenie coupe i kabrioletu – szyba z przodu i z tyłu, po środku dziura.

Lekkie włókna i magnezowa rama – to materiały użyte w budowie ruchomego dachu. Takie rozwiązanie nie zwiększa znacząco masy 911. Po wciśnięciu przycisku, auto `przeobraża` się w 19 sekund i tylko na postoju. Miękka konstrukcja chowa się za siedzeniami, nie zaburzając sylwetki i wyglądu superauta.



Oba modele będą miały napęd na wszystkie koła – świadczy o tym czwórka w nazwie. Model 911 Targa 4 ma pod maską silnik o pojemności 3,4 litra i moc maksymalną 350 koni mechanicznych. Pierwszą `setkę` osiągnie w 4,6 sekundy, a przestanie przyspieszać przy prędkości 280 km/h. Wersja 4S ma większy motor – 3,8 litra i 400 KM. Do 100 km/h dotrze w 4,2 sekundy i pojedzie szybciej od słabszej wersji o 13 km/h.

Dla lepszej kontroli małych potworków, rozstaw osi będzie szerszy. Za przełożenia odpowiada autorska skrzynia Porsche – siedmiobiegowy automat PDK z podwójnym sprzęgłem.

Cena 2014 Porsche 911 Targa na rynek amerykański to ok. 308 tysięcy złotych, a 2014 911 Targa 4S – ok. 351 tysięcy złotych.



Dodał(a): fisci Piątek 17.01.2014