Najlepsze auto koncepcyjne roku
Kształty Trezora
są bardzo futurystyczne. Podobnie jak proces wsiadania do środka. Otóż
model nie posiada tradycyjnych drzwi. Aby kierowca i pasażer mogli
dostać się do środka, podnosi się cała przednia część samochodu.
Renault Trezor po raz pierwszy został pokazany światu podczas Paris Motor Show w 2016 roku. W 2017 w trakcie targów samochodowych w Genewie model zyskał tytuł najlepszego samochodu koncepcyjnego ubiegłych 12 miesięcy.
W skład jury wchodziło 20 projektantów, którzy są jednymi z najlepszych w branży. To oni zdecydowali, że Trezor w ubiegłym roku był najlepszym konceptem. Nagrodę natomiast ufundował portal Car Design News.
Samochód pokonał koncepty Jaguara I-PACE, który zajął drugie miejsce i Vision Mercedes-Maybach 6, okupujący najniższy stopień podium.
Taka decyzja sędziów nie dziwi. Ten ważący 1600 kilogramów koncept wyposażony jest w silnik elektryczny z bolidu Formuły E. Ma on moc 350 koni mechanicznych i 380 Nm momentu obrotowego. Co oznacza, że rozpędza się do setki w niecałe cztery sekundy. Zasięg natomiast ma wynosić od 160 do 200 kilometrów.
Dwie baterie również zapożyczone ze sportowego bolidu, będą odzyskiwać energię w trakcie hamowania. Wykorzystano system RESS (Rechargeable Energy Storage System), czyli rozwiązanie stosowane w Formule E.
Samochód ma również być wyposażony w autopilota umożliwiającego autonomiczną jazdę. Koncern zapowiedział, że system będą mogli wdrożyć do modeli, już w przyszłej dekadzie.
Jeśli tak będą wyglądać samochody elektryczne, będziemy skłonni zrezygnować z naszych zatruwających środowisko pojazdów, ale za to niepowtarzalnie brzmiących. Wrum, wrum, wrum. Ach te maluchy.