Całkowicie polska terenówka

W polskiej motoryzacji dzieje się niewiele. Ale kiedy już się coś zadzieje, to jest to coś ciekawego i ważnego. Dokładnie tak jest też w tym przypadku. Warszawski PIMOT skonstruował bowiem innowacyjną terenówkę o czterech skrętnych kołach.
funter_07.jpg

Oto FUNTER, owoc najnowszej myśli technologicznej polskich inżynierów z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie i kutnowskiej spółki AMZ. Jest lekki, zwrotny i mocny, a dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, może stawić czoła nawet najbardziej ekstremalnym warunkom, z którymi nie poradziłyby sobie inne pojazdy.

Wspomniane rozwiązania to przede wszystkim regulowane zawieszenie, które jest w stanie dostosować się do każdej nierówności terenu oraz system 4WS (od ang. 4 wheel steering), który oznacza po prostu, że FUNTER ma wszystkie cztery koła skrętne. Rozwiązanie to sprawia, że samochód może jeździć przodem, tyłem, bokiem, na skos i praktycznie zawracać w miejscu.


Poza tym polscy inżynierowie wyposażyli FUNTERA w zaawansowany układ hamulcowy, który umożliwia hamowanie każdym kołem osobno, tylko przednią lub tylną osią oraz kołami po jednej stronie pojazdu. Wszystko to sprawia, że polska terenówka jest nie tylko bardzo bezpieczna, ale i funkcjonalna.



Nic więc dziwnego, że wzbudziła wielkie zainteresowanie wśród polskich służb wojskowych, sanitarnych czy straży pożarnej. Tym bardziej, że FUNTER to samochód 100 proc. made In Poland i istnieje duża szansa, że zostanie on wprowadzony do seryjnej produkcji. 

Duma po prostu nas rozpiera!




Dodał(a): Jakub Rusak Środa 06.07.2016