Audi A8

Najwyższy model Audi to kwintesencja luksusu i prestiżu. Ten samochód ma niemal wszystko czego można oczekiwać od współczesnego auta. Wygląda świetnie, prowadzi się rewelacyjnie. Daje mnóstwo zadowolenia, zarówno kierowcy jak i pasażerom.
Obraz 871.jpg

SALONOWIEC NA WSI
Audi A8 to limuzyna dla VIPów. Kojarzy się z wielkim miastem, prestiżowymi miejscami, a dress-code... najlepiej garnitur. My z przekory wyruszyliśmy nim na mazurską wieś. Prezentował się tam nieco dziwnie, ale trzymał fason i nie zawiódł. Pneumatyczne zawieszenie to niebywały komfort. Ma się uczucie pływania, a nie jeżdżenia często dziurawymi drogami.  Wybiera wszelkie nierówności nie dopuszczając do uczucia dyskomfortu osób na jego pokładzie. Testowany model wyposażony był w silnik Diesla o pojemności 3 litrów i mocy 258KM, oraz 8 biegową, automatyczną skrzynię Tiptronic, a także w legendarny napęd Audi Quattro. Osiągi przedstawiają się imponująco! 250 km/h, ograniczone oczywiście przez producenta elektronicznie. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 6,7 sekund przy masie ponad 1800 kg. Poza dynamiką zaskoczeniem był dźwięk silnika. Był bardzo cichy, nawet przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, w niczym nie przypominał Diesla, mruczał dyskretnie i rasowo.


To potężne auto zdawało się wyglądać zaskakująco lekko. Wymiary ponad 5.1 metra długości i 2.1 metra szerokości poprzez delikatną linię nadwozia nie sprawiały wrażenia masywnej bryły. Ciekawostką jest waga nadwozia, Audi Space Frame waży zaledwie 231 kg i prawie w całości wykonane jest z aluminium. Samochód z zewnątrz wygląda imponująco. Piękne reflektory zarówno z przodu, jak i z tyłu dodają niezwykłej elegancji.

Obraz 904.jpg
SAMOCHODOWE SPA
Audi A8 swój prawdziwy charakter pokazał we wnętrzu. Kierowca i pasażer z boku mieli do dyspozycji luksusowe i bardzo wygodne fotele. Oczywiście skórzane, podgrzewane , wentylowane, regulowane na wiele sposobów i kierunków. Oferowały jednak coś więcej, zestaw masaży rodem z salonu SPA. Do dyspozycji mieliśmy 7 programów: Fala, Pukanie, Stretch, Plecy, Ramiona. Brak tych udogodnień na tylnej kanapie wydawał się sporym minusem. Ale tylko do momentu zajęcia miejsca z tyłu auta. Ilość przestrzeni, wygodna pozycja, oddzielna klimatyzacja, podgrzewane siedziska i oparcia, regulowane elektrycznie rolety tylnej szyby, a także tylnych bocznych okien sprawiały poczucie luksusu. Auto oczywiście jest dla 5 osób, ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić 3 osoby z tyłu. Z oparcia po środku można było wysunąć wzdłuż siedzeń masywny panel. Poza funkcją oparcia na ręce pasażerów, posiadał schowek, uchwyty na napoje oraz regulację klimatyzacji i podgrzewania foteli. Mieliśmy nie lada dylemat czy zajmować pozycję z tyłu czy z przodu auta.

Obraz 887.jpg
Audi A8 prowadzi się niezwykle łatwo i przyjemnie. Można sobie wybrać tryb Efficiency, Comfort, Dynamic, Auto oraz Individual. Reguluje on silnik i przekładnie, zawieszenie oraz układ kierowniczy. Przy wyborze Dynamic, skrzynia działa w trybie sportowym, a zawieszenie nieco się usztywnia. Przyznam, że tylko przez chwilę używaliśmy tego trybu.  Jednak to auto zachęca do spokojnej i komfortowej jazdy. Chce się sunąć po drodze, zamiast szaleć w trybie sportowym. Wnętrze wykonane z materiałów wysokiej jakości, idealnie spasowane.

Obraz 905.jpg
NA STRAŻY PRAWA
Wyposażenie było tak bogate, że wspomnę tylko kilka opcji, które zrobiły na nas największe wrażenie. Tempomat aktywny zachowujący wybraną odległość przed poprzedzającym pojazdem. Bardzo wygodna funkcja na trasie oraz w korkach. Nie wymaga trzymania nogi na gazie czy hamulcu. Jedynie trzeba trzymać ręce na kierownicy. A nawet tutaj samochód oferuje wsparcie. Przy uruchomieniu dodatkowo funkcji asystenta pasa ruchu, w momencie przekraczania linii bez kierunkowskazu, kierownica stawiała opór odkręcając  się i jednocześnie przywracając auto na odpowiedni tor jazdy. Kolejne ułatwienie to asystent parkowania, który wykonuje ten manewr za kierowcę. Można wybrać czy szuka się miejsca do parkowania równoległego czy prostopadłego oraz stronę gdzie chcemy zaparkować. Wspomagają kierowcę czujniki odległości oraz kamery wyświetlające wybrany obraz z tyłu, z przodu oraz na boki auta. Do dyspozycji mieliśmy nawet parasol i etui na koszule czy garnitur, wszystko sygnowane logo Audi.

Obraz 940.jpg
Audi A8 spisał się rewelacyjnie w mieście, trasie oraz wiejskich drogach. Spalił w teście 8 litrów na 100 km co przy jego osiągach i masie jest rewelacyjnym wynikiem. Tym bardziej, że dla dobra materiału musieliśmy niejednokrotnie wypróbować jego przyspieszenie. Najtańsze A8 to wydatek rzędu 360 100 zł, jeśli ktoś chciałby sobie sprawić model taki jaki jest opisany w tym materiale, wydać musi 538 510 zł.  Posiadając już takie auto, można poczuć się jak prawdziwy VIP. Niezależnie czy siedzi się za kierownicą czy z tyłu po prawej stronie.


Obraz 867.jpg
Obraz 880.jpg


Dodał(a): Rafał Środa 09.07.2014