Rządząca dwunastka

Niewiele jest samochodów, dla których warto sprzedać nerkę, ale trochę się ich nazbierało
Rządząca dwunastka
1965: FORD GT 40 / 4736 cm3 V8 / 306 KM / 4 s / 248 km/h /
Liczba 40 oznacza wysokość samochodu w calach. Po ludzku to nieco ponad 101 cm. Dla porównania: nogi modelki Adriany Sklenaříkovej – Karembeu mierzą 126 cm.

1975: PORSCHE 911 (930) TURBO / 2294 cm3 R6 / 260 KM / 6 s / 250 km/h / Podukowane od 1963 roku jako pierwsze 911 otrzymuje turbosprężarkę. Tworzy się nowa definicja szaleństwa, a Niki Lauda stwierdza „Motoryzacja osiągnęła ideał”.

1978: BMW M1 / 3453 cm3  R6 / 277 KM / 5,8 s / 259 km/h /
Futurystyczne dziecko M GmbH (tunera BMW) i Lamborghini. Zbyt wyprzedziło jednak epokę. Historia M1 skończyła się wielką klapą po stworzeniu 456 egz.

1987: PORSCHE 959 / 2850 cm3 R6 / 450 KM / 3,7 s / 317 km/h /
Pojazd tak szybki, że firma selekcjonowała klientów. Odmówiła np. sprzedaży Borisowi Beckerowi, twierdząc, że jest zbyt młody i niedoświadczony.

1990: LAMBORGHINI DIABLO / 5707 cm3 V12 / 492 KM / 4,1 s / 340 km/h / Silniki Lambo od ponad 35 lat napędzają łodzie i jachty. Np. L 804 – stosowany w wyścigach morskich motor potwór podkręcany do ponad 1000 KM.

1992: JAGUAR XJ220 / 3498 cm3 V6 / 542 KM / 3,9 s / 349 km/h / Superwóz zaprojektowany przez grupę brytyjskich inżynierów, nazwaną „Klubem sobotnim”, ponieważ twórcy konstruowali go „po godzinach” w weekendy.

1992: BUGATTI EB 110 / 2599 cm3 V12 / 553 KM / 3,6 s 336 km/h /
Szukasz fury na zimę? Bugatti stworzyło egzemplarz przeznaczony do bicia rekordu jazdy po lodzie. Pojazd na lodowej tafli rozpędził się do 296 km/h.

2002: KOENIGSEGG CC 8S / 4700 cm3 V8 / 655 KM / 3,2 s 386 km/h /
Twórca szwedzkiej marki, 35–letni dziś Christian von Koenigsegg, przybliżony kształt tego pojazdu narysował już ponoć w przedszkolu.

2003: FORD GT / 5409 cm3 V8 / 500 KM / 3,8 s / 339 km/h /
Do sprzedaży w Europie trafiło zaledwie 101 sztuk tego monstrum. Listę chętnych zamknięto po niecałych 24 godzinach.

2005: FERRARI FXX / 6262 cm3 V12 / 812 KM / 2,9 s / 350 km/h / Powstało zaledwie 31 sztuk tego potwora. Jedynie egzemplarz przeznaczony dla Michaela Schumachera nie jest czerwony, lecz czarny.

2005: BUGATTI VEYRON / 7993 cm3 V16 / 1001 KM / 2,5 s / 407,5 km/h / Jeśli dociśniesz pedał gazu naprawdę mocno, Veyron będzie spalać ponad 125 l/100 km. Bak osuszysz w czasie 12 minut, ale stać cię na to.

2008: PAGANI ZONDA R CLUBSPORT / 7300 cm3 V12 / 750 KM / 3,1 s / 380 km/h /
Nowa superbroń włosko – argentyńskiej firmy ma osiągać prędkość maksymalną równą najszybszemu zarejestrowanemu huraganowi.

2011: ??? - czekamy na Wasze sugestie



Dodał(a): matz Czwartek 21.07.2011

Komentarze

Wszystkie komentarze (15)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
dr Jones (2012-01-06 16:11:41)
świetny artykuł Zgłoś naruszenie
spartakus (2011-12-15 21:03:51)
a ja to coś bugatti Zgłoś naruszenie
dr Jones (2011-11-11 22:07:51)
Ford GT może byc Zgłoś naruszenie
MirekRonin (2011-11-05 19:59:02)
Same cudeńka. Lamborghini Diablo chciałbym mieć :). Zgłoś naruszenie
heniek190 (2011-10-24 18:31:20)
A bak paliwa 12min przy tej prędkości co za wir.... Zgłoś naruszenie
j0k3r (2011-10-02 02:03:02)
opony wystarczaja na 40 min :D Zgłoś naruszenie
piniu (2011-09-05 13:12:07)
okey Zgłoś naruszenie
piniu (2011-08-31 19:45:23)
kozak Zgłoś naruszenie
piniu (2011-08-18 13:34:13)
pocisk Zgłoś naruszenie
ManiPadme (2011-07-25 18:50:50)
super:) Zgłoś naruszenie
Komentarze (15)