Mercedes zmieniający kształt

Ten Mercedes będzie zmieniał kształty w trakcie jazdy! Wszystko po to, by jazda stała się bardziej wydajna i ekonomiczna. Oprócz oszczędności paliwa, dzięki adaptowalnej aerodynamice, pojazd będzie osiągał większe prędkości w krótszym czasie.
mercedes-iaa.jpg
Mercedes prezentowany podczas targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas zaprezentował swoją najświeższą wizję automobilizmu przyszłości. Nazywać się ma Intelligent Aerodynamic Automobile i jest to koncept, który niekoniecznie musi w przyszłości zjechać z taśmy produkcyjnej, ale pokazuje kierunek, w którym coraz bardziej aerodynamicznie zmierza motoryzacja.

Mercedes IAA będzie zmieniał swój kształt, gdy przekroczy prędkość 80 km/h. Najpierw wysuną się 2,5-centymetrowe klapki z przedniego zderzaka, które stworzą wloty powietrza, by „przykleić” auto do nawierzchni, potem felgi z wklęsłych wyprostują się o 3 cm do płaskich. Na końcu z tylnego zderzaka wyjedzie długi na 9 cm „ogon”, by zwiększyć aerodynamikę i docisk. Ma to być najbardziej aerodynamiczny Mercedes, jakiego kiedykolwiek wypuścił ze swej fabryki Daimler.



Oprócz tego Mercedes IAA, będzie też naszpikowany technologią, która komunikować się będzie z innymi pojazdami i infrastrukturą, by zapobiegać wypadkom i omijać korki – tak jak opisywany przez nas system Vehicle To Vehicle od Forda. Wnętrze tego konceptu wzorowane jest na Klasie S. Zamiast klasycznych zegarów, ma dwa 12-calowe panele dotykowe. To czterodrzwiowe coupe pojedzie maksymalnie 250 km/h, ale jest to ograniczenie elektroniczne, które da się zdjąć.

Dzięki Mercedesowi IAA za parę lat może spełni się nasze dziecięce marzenie o posiadaniu, pełnowymiarowego Transformersa. Choć jesteśmy ostrożni w deklaracjach, bo nie wiadomo ile taki inteligentny samochód miałby kosztować.






Dodał(a): Paweł Jaśkowski / fot.: Mercedes Wtorek 02.02.2016

Komentarze

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
exxpartner (2016-02-20 14:35:30)
Treść usunięta przez moderatora Zgłoś naruszenie
Komentarze (1)