BMW 116 i

Najnowsze wcielenie tego najmniejszego modelu BMW pokazuje, że koncern z Bawarii potrafi produkować samochody nie tylko te najbardziej luksusowe, ale także te w segmencie klasy średniej. Chociaż określenie klasa średnia nie pasuje mi do tego samochodu. Testowany model 116i oferował wyposażenie i jakość klasy premium.
bmw 1 otw.jpg

REKIN
BMW serii 1 to samochód wyjątkowy. Konstruktorzy zadbali, aby mimo jego stosunkowo niewielkich wymiarów, oferował kierowcy maksymalnie dużo komfortu, bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. Samo spojrzenie na to auto z zewnątrz nie pozostawia złudzeń, że przód przypominający rekina, to nawiązanie do historii marki. Każdy fan BMW doceni stylistykę nawiązującą do tej drapieżnej ryby. Poza nowoczesnym wyglądem, BMW 116i oferuje wyjątkowe wyposażenie. Testowy model napędzany był silnikiem benzynowym 1.6 i oferował moc 136KM. Po zajęciu miejsca za kierownicą dysponowałem szerokim wachlarzem możliwości.

Po odpaleniu silnika przy pomocy przycisku miałem do wyboru trzy tryby jazdy: Sport, Comfort i Eco Pro. Jeśli jesteśmy ekologiczni, możemy wybrać ten ostatni. Systemy auta dbają wtedy o nasze środowisko naturalne, rośliny i zwierzaki, redukując spalanie paliwa. Dodatkowo na ekranie możemy obserwować jak auto oszczędza energię odzyskując ją z hamowania. Ale nie ma nic za darmo. Ten tryb nie pozwala nam jechać dynamicznie. A przecież to lubimy najbardziej. Dlatego Eco Pro włączałem bardzo rzadko i tylko na potrzeby testu. W trybie Comfort o zieleni przypominał mi już tylko wskaźnik na zegarach informujący o rekomendacji zmiany biegu. W trybie sport nie robił już nawet tego. Pozwalał na niczym nieograniczoną jazdę z wykorzystaniem pełni mocy samochodu. Dodatkowo dostosowywał charakter pracy układu kierowniczego do dynamicznej jazdy.

Rozbudowany o wiele funkcji komputer pokładowy pozwalał np. na aktywowanie widoku dwóch zegarów pokazujących moc w kilowatach oraz moment obrotowy. Dawało to więcej frajdy niż np. wyświetlanie wykresu słupkowego ze średnim spalaniem w zakresie czasowym od 8 minut do 8 godzin. A jeśli chcemy być poprawni i nie zaryzykować mandatem za przekroczenie prędkości można w łatwy sposób, przy pomocy przycisku na kierownicy ustawić limit prędkości. Wtedy przykładowo przy 50km/h samochód „zdławi się” i zbyt ciężka stopa na pedale gazu nie spowoduje, że któryś z miejskich fotoradarów wykona nam pamiątkową fotografię. Poza niezwykle bogatym wyposażeniem auto zapewnia znaną z BMW jakość prowadzenia. Układ kierowniczy oraz zawieszenie sprawiają, że kierowca odczuwa niezwykłą łatwość w kierowaniu autem przy zachowaniu komfortu, nawet na niedoskonałych nawierzchniach ulic.   

BMW 116i to niezwykle zaawansowany technologicznie samochód. Jest oszczędny a zarazem dynamiczny. Jego wykonanie i użyte materiały są bardzo wysokiej jakości. Nie pozwala kierowcy i pasażerom pozbyć się pewności, że jadą BMW. Jego wielkość oczywiście skutkuje obniżeniem komfortu w stosunku do wyższych modeli, ale jego wygląd, wyposażenie i sposób w jaki się go prowadzi to dowód, że koncern nie potraktował „1” po macoszemu.

Poszukaj samochodu idealnie dopasowanego do Ciebie!

Dodał(a): Rafał Poniedziałek 23.07.2012

Komentarze

Wszystkie komentarze (5)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
jan13vip (2012-07-28 13:49:02)
niema tj. stare e36, wrazenia z jazdy niepowtazalne i 2.5 chociaz pod maska Zgłoś naruszenie
Krad (2012-07-24 22:40:51)
Wygląda nieźle, BMW potrafi nadać design swym dziełom to trza im przyznać Zgłoś naruszenie
martina31 (2012-07-24 16:32:26)
@ mysterius i dr Jones - miałam te same odczucia do momentu, aż się nie przejechałam;) pokochałam ich za przywiązanie do jakości, a te detale... szacun. ale fakt, faktem, że przez lata nie chciałam słyszeć o tym aucie;)))) Zgłoś naruszenie
mysterius (2012-07-24 08:31:53)
Mam wręcz awersję do tej marki. Podobnie zresztą jak do VW Golfa:P Zgłoś naruszenie
dr Jones (2012-07-23 20:40:20)
jakoś BMW Mnie nie rajcuje Zgłoś naruszenie
Komentarze (5)