5 samochodów o zerowym bezpieczeństwie

Zastanawialiście się kiedyś jak wygląda samochód, który uzyskał 0 na 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa? Mamy dla Was 5 takich aut i zdecydowanie odradzamy ich kupno.
reno.JPG
Przyzwyczailiśmy się do tego, że europejscy producenci samochodów na każdym kroku przypominają nam, klientom, jakie to ich fury nie są bezpieczne. A to wyposażone są w asystenta jazdy, który utrzymuje auto w pasie ruchu, a to mają „skrętne” światła oświetlające chodnik, a to bardzo wytrzymałą karoserię, mnóstwo poduszek powietrznych, no i obowiązkowo 5 gwiazdek w testach Euro NCAP (New Car Assessment Program).

Są jednak takie kraje, w których nikt nie zaprząta sobie głowy bezpieczeństwem auta i w sumie ma gdzieś, czy jego strefa zgniotu kończy się na masce czy może w bagażniku. Jednym z takich krajów są Indie. Tam, biorąc pod uwagę dość swobodne podejście kierowców do przestrzegania jakichkolwiek przepisów, ogólne ubóstwo i liczbę ludności, bezpieczeństwo schodzi na dalszy plan – to, co się natomiast przede wszystkim liczy, to bardzo niska cena. A tę można osiągnąć właśnie poprzez wybebeszenie auta z wszelkich zabezpieczeń i wyposażenia.

Dokładnie takimi samochodami są Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio i Hyundai Eon, dostosowane do warunków indyjskich. Nie mają poduszek powietrznych, ich karoseria jest tak giętka jak papier, no i mają 0 na 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP. A, i oczywiście sprzedają się jak ciepłe bułeczki.

Jeśli mamy być szczerzy, to patrząc na poniższe filmiki, prezentujące jak wyżej wymienione samochody spisują się w przypadku czołowego zderzenia, wolelibyśmy chyba mieć czołówkę z innym autem, jadąc na hulajnodze… Zdaje się, że dałaby nam większe szanse na przeżycie.






Dodał(a): Jakub Rusak Piątek 09.09.2016

Komentarze

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Komentarze (0)