Timberland - Twój najlepszy przyjaciel
Jak to możliwe, że żółty but Timberland od 1973 roku nie stracił nic ze swojej aktualności? To z pewnością autentyczność i american dream, który towarzyszył jego powstawaniu. Dziś #10061 to klasyk. Na ulicy w Warszawie, na szlaku w Nowej Anglii, w londyńskim metrze, na meczu NBA. Wszędzie, gdzie się pojawi, wzbudza poważanie i respekt. My go tylko szyjemy. Ty sprawiasz, że jest ikoną.
CELEBRYTA Z NADANIA
"Timberland to prawdziwe amerykańska marka skupiona na ciężkiej pracy, funkcjonalności i poskramianiu outdooru, która znalazła swoje miejsce także w świecie mody."- Pharrell Williams
Znany muzyk i producent to jeden z wielu fanów
żółtych butów Timberland. Tak naprawdę trudno wskazać znaną amerykańską
osobistość, która nie ma w swojej szafie żółtych Premium 6. Regularnie nosi go
Jay Z, Kanye West, Drake, Usher. Wartości, związane z produkcją Premium 6 to
tylko jedna z cech tych butów. One są naprawdę uniwersalne i sprawiają, że
każdy look nabiera charakteru.
Do szortów latem. Do dżinsów i joggerów jesienią i zimą. Do kratowanych koszul i do białych kołnierzyków. Do bluz. Pomysłów na to jak zestawić żółte buty na co dzień jest tyle, ilu ich użytkowników na całym świecie. Kopalnią inspiracji są nie tylko celebryci. To przede wszystkim fani Yellow Boots. Wystarczy na Instagramie wpisać #10061, by zobaczyć jak bardzo popularny i wciąż wyjątkowy jest nasz but.
ORYGINALNY, PONADCZASOWY
Co sprawia, że Yellow Boot jest tak doskonały?
Kilka elementów, które niezmiennie od ponad 40 lat są kluczowe w całym procesie
produkcji.
· Żółty, wodoodporny nubuk
- cięty i zszywany z największą precyzją tak, by idealnie przylegać do stopy.
Każdy szew jest starannie przeprowadzony, by zapewnić całkowitą wodoodporność.
· Czterorzędowe przeszycia - czterorzędowe,
wytrzymałe przeszycia służą wzmocnieniu konstrukcji buta tak, aby oparł się on
zgniliźnie, pleśni i działaniu czynników zewnętrznych.
· Grube Miodowe Podeszwy - oryginalne,
starannie zaprojektowane miodowe podeszwy dopełniają stylowy wygląd Żółtego
Buta. Dzięki bezszwowemu sposobowi łączenia są na stałe przymocowane do buta i
zapewniają całkowitą wodoodporność, nawet w najbardziej deszczowe dni.
· Technologia Anti-Fatigue
- luksusowa technologia anti-fatigue, wbudowana pomiędzy wkładkę a podeszwę,
zapewnia całodniową wygodę dzięki pochłanianiu wstrząsów wynikających z
uderzania stopy o podłoże.
· Solidne Mosiężne Oczka -
Już sam ich kształt jest kultowy, zaś odporność na rdzę sprawi, że będą Ci
służyć przez lata.
· Sznurówki TASLAN® Jedne z najbardziej wytrzymałych sznurówek na świecie.
HISTORIA PEWNEJ RODZINY
Wszystko zaczęło się w 1952 roku, kiedy Nathan
Swartz wykupił udziały w firmie The Abington Shoe Company. Kilka lat później do
firmy dołączyła dwójka jego synów, Sidney i Herman, którzy przenieśli siedzibę
firmy do Newmarket w New Hampshire. W 1973 roku Sidney zaprezentował jedyne w
swoim rodzaju, skórzane, wodoodporne buty, które niemal natychmiast stały się gwiazdą.
Nazwał je „Timberland”.
Timberland nie planował stworzenia nowej ikony mody. Żółty But zaprojektowano z myślą o ciężko pracującym mieszkańcu Nowej Anglii. Wartościami, którymi kierował się jego stwórca, Sidney Swartz, były forma, funkcjonalność i wykonanie. Wierność tym ideałom stała się bardziej atrakcyjna dla trendsetterów na całym świecie, niż sezonowe trendy w modzie.
W latach 80. marka Timberland była znana także w
Europie, ale głównie z dobrej jakości, ręcznie szytych butów na łódkę.
Jednakże, rosnąca popularność Żółtego Buta w Stanach Zjednoczonych sprawiła, że
upomniała się o niego także Europa. Dystrybutorzy marki zaczęli pojawiać się ze
swoim produktem na europejskich pokazach mody. Żółty But była dla Europejczyków
kompletną nowością, którą szybko się zafascynowali.
W 1985 roku stylem dominującym na ulicach Hongu
Kongu, a wkrótce także całej Japonii, był miejski hip-hop. W związku z tym, że
przywędrował on do Azji ze Stanów, przyniósł także ze sobą zafascynowanie
żółtym butem Timberland. Kultura japońska momentalnie przyjęła go w swoje
szeregi. W krótkim czasie Żółty But stał symbolem niezależności młodych
Azjatów.