Piwo z naszego browaru

Popularność piwa w kraju nad Wisłą wciąż rośnie. Najczęściej kupujemy je w małych osiedlowych sklepach. Coraz częściej wybieramy też piwa lokalne związane z naszą okolicą lub regionem.

unnamed.jpg

 Wyraźnie widać zainteresowanie piwoszów trunkami pochodzącymi z małych rzemieślniczych browarów polskich. Ten trend się rozwija, a smakosze poszukują coraz lepszego produktu, piwa specjalne, rzemieślnicze sprzedają się dobrze cały rok – ocenia Marek Skrętny z Gdańskiego browaru Amber.

Ten trend potwierdzają dane statystyczne. Według nich piwo to najpopularniejszy napój alkoholowy w Polsce. Zamiłowanie Polaków, do złocistego trunku stawia nas wysoko wśród innych europejskich nacji. Pod względem popularności piwo jest w Polsce typowo męskim trunkiem – pije je ponad 90 proc. facetów. Ale płeć piękna też nie gardzi złotym trunkiem – ponad 70 proc. pań przyznaje się do spożywania wyrobów browarników.

Według firmy Nielsen (za portalem Hurt & Detal) co dziesiąte piwo na starym Kontynencie jest wypijane w Polsce. Choć nadal głównym gatunkiem piwa spożywanym w Polsce jest lager, od kilku lat rośnie upodobanie Polaków do piw specjalnych, w tym piw smakowych, pszenicznych, niepasteryzowanych i niskoalkoholowych radlerów. Tylko w zeszłym roku ten segment piwnego rynku wzrósł o ponad 15 proc.

prasa-pr-ambernoweopakowania 300dpi-cmyk2.jpg

- To nie jest chwilowa moda. Liczba piwnych premier rośnie z roku na rok stawiając piwowarom kolejne coraz trudniejsze wyzwania, jest to pozytywne zjawisko dialogu pomiędzy browarami a konsumentami – zapewnia Skrętny. W jego ocenie ważną cechą tego zjawiska jest identyfikacja piwa poprzez miejsce w którym ono powstaje a nawet przez piwowarów którzy je tworzą. – Konkretne miejsce i konkretni ludzie, którzy za danym piwem stoją uwiarygadniają browar wśród piwoszy. Sami kontynuujemy pomorskie, gdańskie tradycje piwowarskie, bo ten rejon prócz bursztynu od wieków słynął z piwa – podkreśla.

To przekłada się też na sposób w jaki Polacy kupują piwo. Z danych Nielsena wynika, że najczęściej kupujemy je w sklepach małoformatowych w pobliżu domu. Tylko co dwunasty sklep (8,2%) sprzedający złocisty trunek był sklepem wielkoformatowym. Zdecydowaną większość (91,8%) stanowią sklepy, których powierzchnia nie przekracza 300 metrów kwadratowych. Piwo to bardzo ważna cześć detalicznego handlu w Polsce – odpowiada ono za jedną czwartą (25,6%) wartości obrotów tego rodzaju placówek, dając pracę ponad 46 tysiącom osób w całym handlu detalicznym.

Ważnym czynnikiem mającym wpływ na wybór piwa ma też pora roku. – Rynek piw specjalnych jest sezonowy. Choć piwa takie sprzedają się dobrze przez cały rok widać, różnicę pomiędzy cieplejszą i chłodniejszą częścią roku, co pokazuje też, że piwo jest kupowane także dla walorów smakowych, a nie tylko w celu gaszenia pragnienia. Latem lepiej sprzedają się piwa lekkie, pszeniczne lub z nutą owocową. W okresie jesienno–zimowym wybieramy piwa bardziej treściwe i rozgrzewające jak koźlaki czy portery – ocenia specjalista z Ambera. Dlatego browar ten co roku na jesień wypuszcza na rynek jedyne piwo w Polsce, z dodatkiem ostrej papryki o nazwie Grand Imperial Porter Chili. Ponadto w tym roku chce też przygotować niespodziankę – nowe piwo z serii „Po godzinach”, które pojawi się w sprzedaży w listopadzie. 


Dodał(a): materiał sponsorowany Wtorek 04.10.2016